Mij lijkt het niks. Ik snap het niet vanuit het park geredeneerd en ook niet vanuit de gast gezien.
Praktisch vanuit het park gezien: het belemmert je behoorlijk in je onderhoudsplanning, zou ik denken. Nu kunnen ze daar de hele winter over doen: één keer na Halloween bijvoorbeeld de bakjes van het reuzenrad halen en dan vlak voor opening rond Pasen er weer op. Gaan ze die straks laten hangen, of halen ze de bakjes er twee keer af? Boel extra werk... En zo zijn er vast meer voorbeelden te bedenken waardoor dit zorgt voor extra werk voor de TD.
Wellicht dat Walibi kerstmarkten ook ziet als een soort festival, dan zou het passend te maken zijn binnen de aankleding, maar ik weet niet of dat zich loont voor zo'n korte periode. Bovendien: op een kerstmarkt houd ik mezelf warm bij een vuurtje en met veel glühwein. Lekker aan de drank - niet heel handig voor een park als Walibi.
Praktisch vanuit de gast gezien: Walibi heeft nauwelijks binnenattracties. Je loopt en staat de hele dag in de kou. Zie vorige punt over opwarmen (ik heb écht een hekel aan kou, haha). Dan ga ik liever iets binnen doen. De Efteling heeft bijvoorbeeld meer binnenattracties en Toverland heeft zelfs twee hallen binnen. Als ik in de kerstvakantie naar een pretpark ga, dan liever daar naar toe.
Kortom, geen voorstander. En dan denk ik ook nog aan Corona, waar we volgende winter maar zo last van kunnen blijven hebben... dan lijkt het me al helemaal niet logisch om nu dit soort plannen te gaan maken.