Gisteren ben ik zelf ook naar Brightnights geweest en heb ik geprobeerd de sfeer aankleding en entertainment zo veel mogelijk vast te leggen, veel kijk plezier.
Hoewel ik hem de hele dag niet heb horen praten heeft speciaal voor Brightnights Fontein een kerstmuts gekregen! Ik vond het zelf ontzettend komisch om te zien maar voor mij mag de muts wel iets verder omlaag worden getrokken, dan staat het net wat beter 😉
Ook ik playland hebben ze de fontein een muts gegeven en lopen er ondeugende 'Twaalfjes' rond. Zo ver ik ze heb gezien was het idee wel geinig alleen doordat Playland nu letterlijk een 'deadend' is is het gebied het meest bezocht door mensen wie naar zerozone denken te kunnen lopen.
In de zalen van Bizniz en zaal Vocals van Club Wab zijn een aantal extra activiteiten te vinden. Als eerste vind je een heuse nepsneeuw Arena waar kinderen en volwassenen zich helemaal kunnen uitleven in het elkaar bedolven onder de kunstmatige vlokken. Je kan wel zien dat een hoop mensen er de kleding vol van hebben zitten achteraf waar er overal in de gangen, in her restaurant en rondom je resten tegen komt. Ik had hierbij net een geluks momentje dat de arena leeg was voor een mooie foto.
Als je de gang naar de Bizniz zalen in loopt kom je als eerste een hoop knutselwerkjes tegen gemaakt door kinderen en ouders die in Santa's Workshop lekker hebben zitten knutselen.
Aan het eind van de gang waar de gang net breder word bevindt zich de lasergame Arena waarbij je in een soort battle royale stapt. Je krijgt een helm met daarop sensoren en een gun waarmee je de arena in mag en je hebt vervolgens 20 levens aan speelduur. Hierdoor is de ene na 5 min al klaar en kan de doorgewinterde lasergamer zich er toch zeker wel langer vermaken. Er is een kapstok voor de jassen, wat wel zo welkom is want met lasergame krijg je het snel warm.
Als je levens op zijn dan zit er niks anders op dan terug naar buiten waar alleen de medewerker de levens kan resetten. Een gemis hier bij de arena was ergens wel een kijkvak voor de ouders aan de zijkant. Nu stonden een hoop ouders in de gang te wachten tot hun kids terug kwamen en was het niet duidelijk wie in de rij stond en wie niet.
De ondeugende twaalfjes lieten zich hier trouwens ook weer zien, met pistolen waarbij de sensor was afgedekt. Zo ver ik begreep lopen zij meer te plagen dan echt mensen af te schieten, want het moet tenslotte niet te oneerlijk worden.
Doordat de standaard oliebollen kraam in de winter een plek heeft elders in het land staat er met Brightnights in eens een wit zwarte kraan ipv de bekende rode.
In de avond is er op het hoofdpodium iedere 5a10 min een lasershow met in totaal iets van 5 of 6 varianten. Hiervoor zijn in Grande Roue in een aantal gondels ook een aantal lasers geplaatst waarmee die de hele dag door draait.
De tequila Taxi's en de Mini taxi's zijn beide zoveel mogelijk dicht gemaakt zodat ze des ondanks de weersomstandigheden gewoon kunnen door draaien. Overdag voegt de verlichting nog niet veel toe maar in de avond oogt het best tof!
Spaceshot heeft in basis de zelfde verlichting als met frighnights met enkel groen ipv rood een een lichtsnoer aan elke zijde voor de cilinders.
De G-force was bijna volledig gedemonteerd vanwege problemen met de hoofd cilinder naar wat ik had vernomen, deze ontbreekt dan ook op de foto.
Nog iets wat me opviel bij de G-force is dat het hek bij de entree is weggehaald.
Naarmate de avond viel kwam er ook speciaal avond entertainment het park op zoals deze vogels. Normaal liepen ze op stelten werd mijn verteld maar vanwege de sterke wind gister avond is besloten voor de veiligheid van de acteurs ze te voet laten lopen.
Naar mate de schemer viel konden ook de licht effecten ik Wildernis worden geactiveerd via grote rode knoppen op groen verlichte pilaren als je ze kon activeren. Ik vond dit zelf een erg slimme vondst waar je merkte dat bijv kinderen erg snel doorhadden wanneer ze op een knop konden drukken.
Door de stevige windvlagen waren een aantal kerstbomen in het park helaas omgewaaid maar viel me op dat ze wel steeds weer recht werden gezet door het passerende personeel! Uit eindelijk was de wind zo hard dat de spaceshot die avond is gesloten.
1 van de lasershows in de avond, waarbij Grand roue gewoon zijn rondjes bleef doen.
Was dan ook opvallend druk bij de Grande roue voor de temperatuur en het tijdstip, maar ook zeer begrijpelijk met het uitzicht op alle lampjes in het park natuurlijk!
Deze verlichting miste ik met frighnights! Merlin zag er prachtig uit in het donker en er was nu geen twijfel of die open was of niet.
Dit was 1 van de weinige effecten die ik mooier vond als die niet werd geactiveerd. Het paarse blacklight effect was namelijk nogal minimaal in vergelijking met de toffe lasers die van alle kanten uit de bomen kwamen. Niet op de foto was nog een entertainment act hier op de avond meerdere acteurs in spiegel costuum. Geleend van festival of freaks uiteraard maar hier met een Italiaans masker spiegelde de acteurs verschillende voorbij gangers.
Een avond ritje untamed was weer heerlijk om te doen, al vond ik het jammer dat de baan vooral op de lift en de turn around is uitgelicht en voor de rest donker. Dat brengt me gelijk bij toch mijn grootste min punt aan alle lichtshows en verlichting bij de achtbanen. Ze zijn uitgelicht in het aanzicht voor de voorbij ganger, niet voor de mensen in de achtbaan zelf, en dat vind ik jammer want daardoor val je bij untamed bijvoorbeeld in een zwart gat waar veel meer uit te halen was.
Even een typische sfeer foto
In de avond kwamen de lichten bij tequila een stuk meer tot hun recht. Bij de mini taxi's was gekozen voor een rustigere uitlichting.
Ook bij condor, het aanzicht rechts is verlicht voor het Hacienda plein. Maar het deel links is volledig duister.
De tour oogde ontzettend sfeervol in de avond en omdat mijn camera het iets te licht maakte even een iets duistere foto om beetje idee te geven hoe het er in het echt uit zag:
Bij de SOS toonde de moving heads in the Cobra rol geen teken van leven deze avond. Zou dit door de vibraties kunnen komen?
Ook hier speciaal avond entertainment in de vorm van deze licht gevende ijsbeer!
De meest spectaculair uit verlichte speeltuin die je ooit hebt gezien.
Het podium voor de wedstrijdjes kerstboom versieren, zelfs bij weinig animo maakte het entertainment er wat leuks van.
Kleine sfeerimpressie van playland in de avond. Wat er ontzettend leuk uitzag! Maarja meeste kinderen waren inmiddels al naar huis wat deze hoek nog meer afgelegen maakte.
En om af te sluiten deze foto van Walibi wie onderweg was om mensen uit te zwaaien bij de uitgang.
Al met al heb ik me zeer goed vermaakt op deze dag. Je merkt wel dat je de zerozone echt mist in je rondje park. Maar wat niet is kan nog komen, want naar wat ik heb begrepen is dit de eerste fase in een meer jaren plan om brightnights steeds verder uit te bouwen.
Zie ik potentië? Absoluut
Zie ik ruimte voor verbetering? Ook zeker, vooral in exotic was het nu nogal kaal op het plein. Maar ik had vernomen dat er leveringsproblemen waren geweest met sommige decoraties, dus ik vermoed dat dat volgend jaar wel anders zal zijn.
Raad ik het aan? Ja, opzich wel. Het park ziet er ontzettend mooi uit in het donker en doordat het nog nieuw is is het nog vrij rustig in vergelijking met frighnights. Ik ben benieuwd hoe ze dit de komende jaren willen uitbouwen!