Mwah de Efteling heeft vaak strakke planningen. Vrouw Holle is voor de Winter Efteling klaar, Efteling Wonderland wordt in die tijd veranderd in de Warme Winterweide. Waarom zouden ze dan niet net zoals vorig jaar met fase 1 in een paar maanden tijd het Reizenrijk plein kunnen aanpakken?
Nogmaals, Fase 2 is door Sander al redelijk aangekondigd als meerdere fases. Daarmee doelde hij volgens mij op Panorama en de veranderende plannen daarvoor met La Place etc. De rest kan daar gewoon los van doorgaan. Fase 2 als een geheel gereed maken als eind fase zie ik ook niet gebeuren.
De eerste fase was binnen een paar maanden klaar. Fase 2 is in feiten niks meer dan een avonturenpad (een bouwplaats die niks belemmerd) en een plein bij Vogel Rok en Carnaval Festival verbouwen, waar beide attracties veelal open kunnen blijven. Dat kost geen 3 maanden tijd natuurlijk.
Het Spookslot gaat pas aan het eind van het jaar plat gok ik. Dan is fase 2 alweer klaar. Ik zie dan ook geen problemen qua dat betreft. Sowieso verwacht ik de focus op Danse Macabre pas in 2023.