Afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst het vier moment om vier uur meegemaakt en moet zeggen dat ik daar toch wel wat gemengde gevoelens bij heb. Zo vind ik wel iets van het uitdelen van vlaggetjes aan een plastic staafje en zoveel wegwerk toetertjes in een tijd dat we papieren rietjes gebruiken en de Efteling heel hard roept haar afvalstroom te willen terug dringen. De buttons die uitgedeeld worden vind ik dan wel weer leuk omdat dat meer een blijvend iets is wat mensen ook als aandenken kunnen bewaren.
Wij waren op zaterdag dus rond kwart voor 4 op het plein voor Symbolica (volgens de Kleine Boodschap podcast een van de betere locaties om te zijn voor het vier moment) in de hoop een button te kunnen ontvangen.. Maar daar is nooit iemand geweest om iets uit te delen. Zo rond 5 voor 4 kwamen er wel mensen het plein op die wel hoedjes en toetertjes bij hadden maar kennelijk moet je dus vooral niet te vroeg klaar gaan staan?
Het vier moment zelf kwam maar moeilijk op gang. Het lied begon en toen er verder eigenlijk niks gebeurde begonnen de eerste mensen al weer weg te lopen. Pas halverwege het nummer kwam personeel uit Polle's Keuken aangerend om hun zelf ingestudeerde dansje te doen. Credits aan dit personeel hoor, want het ziet er leuk en enthousiast uit maar je merkt gewoon dat de bezoeker meer verwacht had na het uitdelen van de spulletjes en grootse aankondiging.
Dusja, het idee is op zich wel grappig maar de uitvoering is het allemaal net niet. En als iemand nog een tip heeft om zo'n button te scoren dan hoor ik het graag 😉