Pretparkgenot Darkride scène zo goed als bevestigd voor de grot. Verder nog wat foto's van de Toverland webpagina over Zork. Er is een kunststof of echt houten betimmering onder de goot gemaakt.
Tvlfan Wat een tempo, maar dat zijn we ondertussen van Toverland wel gewend. Ook lijkt het me dat ze binnenkort wel een openingsdatum zullen noemen om daar nog wat reclame mee te maken. Hoop idd ook dat ze iets gaan doen met die toren, al zal dat na een paar jaar ook wel weer mee vallen als de rest ook wat is verouderd.
Achtbaanpakker Er is in die grot niet echt heel veel ruimte voor iets spannends, zeker niet als ze daar aan de binnenkant ook rotswerk maken. Mischien dat de grot binnen nog een stuk verder door gaat lopen, maar in buitenstuk verwacht ik geen uitgebreide scène.
Progress Achtbaanpakker Dat is inderdaad maar een kort stukje en heel veel ruimte tussen de vaargeul en de muren lijkt er ook niet te zijn. Ik denk dan toch dat we Zork gaan zien in de toren.
Pretparkgenot Progress Vergeet niet dat de wachtrij binnen weggehaald is en straks voor een groot deel buiten zal lopen, op die locatie is wel degelijk ruimte voor een scène.
Pretparkgenot Wat ik wel interessant vind om te zien is dat het park oude materialen hergebruikt, let maar op de bevestigingslatten op de goot, wellicht om de kosten te drukken.
Marvin Pretparkgenot Waar zie je hergebruikte materialen dan? Volgens mij is dat gewoon nieuwe betimmering hoor.
Niek @Pretparkgenot bedoelt de houten betimmering op het stalen frame, dus de dwarslatten waarop de decoratieve houten aankleding komt. In de foto recht boven de letter "M" van Maximus zie je die houten latten. In het eindresultaat zul je dat niet zien, want het is puur constructief. En inderdaad, het lijkt 'oud' hout te zijn.
Kevjoe Eftelflags Zou het het hout van de wachtrij binnen kunnen zijn? Een deel daarvan lijkt hier wel wat op.
Eftelflags Kevjoe toverland besteld elk jaar pallets vol hout voor retrack. Niet alles wordt gebruikt. Ideaal hout voor dit.
Dutch23 Fijn dat straks het gehele buitengedeelte van het park op een mooi niveau gethematiseerd is. Je krijgt zo geen grote verschillen meer tussen de themagebieden wat natuurlijk goed is voor de gehele waardering van het park. Even wat anders: Ik krijg bij de rood witte pijltjes op de betimmering toch een beetje een race gevoel. Geen idee waarom.
Progress Dutch23 Even wat anders: Ik krijg bij de rood witte pijltjes op de betimmering toch een beetje een race gevoel. Geen idee waarom. Ja, dat rood-wit ben ik niet zo kapot van. Hopelijk blijft dat tot 1 of 2 plaatsen beperkt.
SynVox218 Dutch23 Even wat anders: Ik krijg bij de rood witte pijltjes op de betimmering toch een beetje een race gevoel. Geen idee waarom. De rood witte strepen komen van de rood-witte luiken die je vaak bij Duitse huizen ziet. Het moet lijken alsof de betimmering gemaakt is van oude onderdelen van Maximus. Op het chalet van Maximus zitten ook rood-witte luiken dus verhaal technisch en cultureel klopt het perfect. Of je het mooi vind is natuurlijk een tweede.
Progress SynVox218 Op het chalet van Maximus zitten ook rood-witte luiken dus verhaal technisch en cultureel klopt het perfect. Als zijn chalet er nog staat klopt het toch juist niet? ;-)
SynVox218 Progress "De baandelen boven de vijver zullen voorzien worden van een door Maximus in elkaar geknutselde houten omtimmering. Als je goed kijkt, zie je zelfs onderdelen van zijn huis verwerkt in het decoratieve timmerwerk, zoals de roodwitte raamluiken." Dit is wat Toverland er zelf over zegt. Ik kan me voorstellen dat het overgebleven onderdelen zijn ofzo.
Pretparkgenot Een nieuwe bouwupdate op YouTube van eftelingfan, al is deze wel ouder dan de laatste update van Toverland zelf. Maar ... ... dankzij eftelingfan hebben we een uitgelekte bouwtekening. Weinig verandering bij het bouwsel voor de binnenwachtrij. De ruimte van de oude binnenwachtrij is nog leeg. Dit is het vlak waar we na het betreden van de 'rotsdoorgang' langskomen, volgens Toverland gaat hier iets gebeuren. Mooi om te zien hoe de neppe natuur van de rotsen overloopt in het rotswerk van de Magische Vallei op de achtergrond: Het speeltoestel lijkt teruggeplaatst. Uitgelekte bouwtekening van het chalet:
Niek ik mis even compleet wat hier nu "uitgelekt" aan is, want op die tekening staat volgens mij niets dat nog niet zichtbaar is...
Progress Zijn er recente beelden van de binnenkant van de hal? Als daar nog een stuk darkride komt, zouden er inmiddels toch werkzaamheden zichtbaar moeten zijn. Of is dit niet te zien voor bezoekers?
Mennoo_ Progress Als daar nog een stuk darkride komt mikeee Over het nieuwe darkride stuk werd niet veel verteld, dat zal nog wel even geheim blijven. Wie zegt dat er überhaupt een darkride stuk komt? De schetsen van de expeditie-tenten in de wachtrij is zover ik weet het enige dat we tot dusver gezien hebben van wat er binnen gaat gebeuren. Daarnaast is er nog niks bekend wat er verder binnen gaat veranderen, en blijft dus alleen giswerk.