Progress Ik ben het ermee eens dat de Familie Magistralis beter/meer ingezet had kunnen worden, maar zoals asuran ook al zegt: Er is daar gelukkig nog uitbreidingsruimte voor.
Ik ben het er echter niet mee eens dat de keuze voor Merlijn an sich een slechte zet is geweest: als je het thema 'toveren' echt wil claimen is dat natuurlijk de meest prominente tovenaar die je (rechtenvrij) kunt claimen. Ook de meer LotR-esque uitstraling (Merlijn lijkt natuurlijk veel op Gandalf qua uiterlijk) die ze met Avalon naar buiten kunnen communiceren doen denk ik meer om de volwassenere uitstraling waar ze heen willen te bereiken dan een piratengebied. (zo zou het toch bij het grote publiek overkomen) Buiten Pirates of the Caribbean om hebben piraten in mijn beleving toch wel een meer kinderlijk character in het collectieve gedachtegoed.
De Boosterbike lijkt in ieder geval nu al deels opgeslokt te worden door het vernieuwde Zork-gebied, dus ik heb goede hoop dat de Boosterbike op termijn ook bij het Wunderwald/Maximus Muller-verhaal wordt getrokken. 🙂