@Pascalle#77738 Misschien moeten ze toch ooit eens de naam heroverwegen want bijna iedereen die ik spreek
((dus geen pretpark fans zoals wij)) zegt tegen mij.. Toverland?? Dat is toch voor kleine kinderen??
Ik denk niet dat het nodig is de naam te veranderen. Het lijkt mij eerder een goede keuze om nieuwe mascottes te introduceren. De huidige mascottes (Toos en Morrel) zijn vooral gericht op kinderen en dragen nogal bij aan het kinderlijke imago van het park. Ook het achtergrondverhaal van Toos vind ik tegenwoordig niet meer helemaal bij het park passen.
Het park kan de bestaande papegaai Ivy uit Port Laguna gebruiken en deze uitwerken tot een volwaardige mascotte. Als je daarnaast dan nog een mannelijke papegaai toevoegt, is het plaatje compleet. Noem deze bijvoorbeeld Luke en je hebt een mooi duo. Luke is grappig en soms een beetje onhandig, Ivy is lief maar stoer. Hier zou je dan een achtergrondverhaal achter kunnen hangen waarin Ivy & Luke piraten zijn die bij de familie Magistralis zijn gaan wonen. Samen met de familie hebben ze aangespoelde flessen uit de hele wereld gevonden vol met magie. Zo ontdekten ze nieuwe culturen en magische werelden, die ze graag toegankelijk wilden maken voor iedereen. Met magie hebben ze die verschillende werelden hier naartoe gehaald. Toverland is toen ontstaan uit aangespoelde flessen uit Griekenland (Ithaka), Engeland (Avalon), Duitsland (Wunderwald) en de Oosterse wereld (Land van Toos). Alleen voor de Magische Vallei moet dan nog wat worden bedacht. Voor de beeldvorming hieronder wat voorbeelden:
Ik denk dat een soortgelijk verhaal en deze mascottes beter bij het huidige Toverland passen. De mascottes kunnen het park aantrekkelijker maken, ook voor een oudere doelgroep. Tevens kun je Luke & Ivy beter inzetten/vaker gebruiken in promotiemateriaal. Mensen zullen minder snel een kinderlijke associatie hebben dan wanneer ze Toos zien. Dit idee valt of staat echter bij de marketing, deze moet namelijk wel goed uitgevoerd worden. Je kunt er een gehele reclamecampagne omheen maken waar geanimeerde 3D-versies van Luke & Ivy de hoofdrol spelen. Wanneer ze dit goed uitvoeren dan lijkt mij dit een goede stap voor Toverland.
Dit wil niet zeggen dat Toos en Morrel plaats moeten maken voor de nieuwe mascottes, in tegendeel zelfs. Dit lijkt me juist een goed moment om het merk Toos en Morrel verder uit te breiden en ze een eigen theater te geven. Het podium in Wunderwald wordt dan verwijderd en deze wordt verplaatst naar het Land van Toos, wat een veel logischere plek is. Ze kunnen bijvoorbeeld de oude ingang ombouwen naar een speciaal Toos' Theater, aangezien het park voortaan jaarrond open is en deze ingang dus geen functie meer heeft (behalve als receptie van het Pop-up Summer Camp maar dit kan ook ergens anders).
Oké, ik liet mijn fantasie even de vrije loop en ik ben nogal afgedwaald. Nu weer terug on-topic dus. Er is mij namelijk op de website van Toverland iets opgevallen. Bij een stukje tekst waar ze het hebben over Maximus' Wunderball staat de volgende zin:
"Wie weet is dit de ideale aandrijving voor een nieuwe, toekomstige uitvinding!"
Hinten ze hier nu naar een nieuwe, nog onbekende, toekomstige attractie in Wunderwald? Het verhaal is namelijk dat het prototype van de Wunderball-baan de aansturing vormt van de Blitz Bahn. Deze is ook terug te vinden in de wachtrij. Aangezien de Blitzbahn en Expedition Zork ook uitvindingen zijn van Maximus Müller, lijkt het mij een subtiele hint naar een potentiële nieuwe attractie.