Dutch23 Ik dacht dat op de man spelen niet gewenst was op dit forum, dus laat ik me daar ook maar aan houden!
Als je hiermee insinueert dat ik dat wel deed moet ik je teleurstellen dat ik dat ook niet deed. Ik zag namelijk zich niemand druk maken in de discussie, maar jij beweerde van wel. Daar heb ik op gereageerd. Maar laten we deze discussie verder ook niet voorzetten inderdaad, want dat is nergens goed voor.
Dutch23 maar kom dan ook met een inhoudelijk discussie, met onderbouwing en oplossingen en niet met hoe typisch oer dom Eftelings en onprofessioneel het is. Aan zulke reacties heb je precies niks in een discussie, behalve dat het de sfeer bederft.
In tegenstelling tot wat jij leest las ik dus in het algemeen wel onderbouwde berichten over hoe nuttig/slim/etc dat nieuwe servicegebouw op die locatie zou zijn. Zullen we het erop houden dat wij elkaar verkeerd hebben begrepen? LIjkt me ook prima voor de sfeer van het forum.
Dutch23 Volgens mij werkt een forum zo dat wanneer je in een bepaald topic onder een desbetreffende discussie iets plaats, het dan ook over dat topic en diezelfde discussie gaat. Het gaat vanzelfsprekend niet over een prullenbak in Gardaland lijkt me.
Volgens mij werkt het zo dat als je met een dergelijke reactie komt het - voor mij - wel duidelijker mag zijn op wie je nu reageert en waar je nu op reageert. Je reactie komt op een moment dat er twee geruchten spelen. Dan kan je een flauw grapje maken over dat het niet over vuilnisbakken in Gardaland gaat, maar echt duidelijk waar je nou wel op reageert was het voor mij ook niet. Maar je uitbreiding heeft geholpen, waarvoor dank. Dan zal ik ook inhoudelijk verder reageren:
Dutch23 Ik vind de discussie over de nieuwe Garderobe en Verhuur en de toekomst daarvan veel te voorbarig. De situatie kan op z’n vroegst over 2 jaar veranderen. De Efteling en Looopings communiceert over een tijdelijke situatie, beide bronnen vind ik betrouwbaar. Tijdelijk is natuurlijk geen precies jaartal, maar dat de garderobe in deze staat niet voor altijd is lijkt me dan aannemelijk.
Laat ik voorop stellen dat ik ook ergens hoop dat al deze uitbreidingen tijdelijk zijn en allemaal op den duur integreren in de huidige infrastructuur die nu op zijn schop ligt i.v.m. de bouw van het hotel. Maar als je gewoon kijkt naar wat er gebouwd is valt mij op dat het servicegebouw kwalitatief veel strakker afgewerkt en gebouwd is. Waar de toiletten aangeklede toilethokken zijn is het servicegebouw een stuk robuuster opgebouwd en zijn er hoogwaardige materialen gebruikt. Al met al voor mij genoeg reden om aan te nemen dat die locatie daar niet alleen is gerealiseerd voor tijdens de bouw van het hotel. En tijdelijk oprekken naar "het zal een keer veranderen" is nogal basaal. In die filosofie is alles wat men realiseert slechts tijdelijk. Overigens spreekt Looopings over een tijdelijke situatie m.b.t. de toiletten en volgens mij heeft niemand daarvan het tegendeel beweerd (Althans, dat heb ik uit het artikel over de toiletten gehaald, maar misschien heb ik ergens iets gemist en dan hoor ik dat graag). Over het servicegebouw is nog helemaal niets geschreven m.b.t. tijdelijk of niet.
Sterker nog, door de reacties over de mogelijke dubbelfunctie en aanvulling over een strategie om het sprookjesbos gescheiden te kunnen openen van de rest van het park in de toekomst zou dit servicegebouw misschien zelfs wel van functie kunnen veranderen op termijn. Het servicegebouw zou dan straks kunnen veranderen naar bijvoorbeeld de ingang van de parkeerplaats voor hotelgasten en kijken we dus eigenlijk naar het eerste gebouw dat onderdeel is van het Efteling Grand Hotel. Je zou hierover ook nog wel een tijdje kunnen doorredeneren trouwens. Maar ik vind het servicegebouw een fraai gebouw en ook de locatie kan zich best nog wel eens ontvouwen tot logische plaats.
Want wat betreft de locatie, ik hoop vooral dat men vanaf de grote parkeerplaatsen een permanent pad maakt waardoor je tegen dit servicegebouw aan loopt in de toekomst. Dat zou de bezoekersstroom ook wel verbeteren volgens mij en geef je mensen ook weer de grandeur van het Huis terug om tegenaan te komen. Want veel mensen komen nu met een scherpe bocht de hoek om en missen tegenwoordig de grootsheid van de entree.
Ik had deze tekening in een andere discussie al eens gemaakt, maar verleg die lijn zodat je uitkomt bij het servicegebouw en je komt dus perfect uit qua ligging.