The_Bullgod een Overbanked Turn gaat naar mijn weten altijd in de logische richting om laterale krachten te beperken, een bocht naar rechts zal dus banking naar rechts. Een voorbeeld hiervan is deze bocht op Millennium Force:
Een Outbanked Turn zou dan in mijn ogen een vergelijkbaar verloop hebben, maar dan met banking tegen de richting in. Dus een bocht naar rechts met banking naar links. Al wordt dat volgens mij vaker Outward Banked Airtime Hill genoemd, want je bocht zal door de andere banking een compleet ander verloop hebben om comfortabel te blijven. Dit zie je bijvoorbeeld op Pantheon:
De Outbanked Dive is dan in mijn ogen weer een variant op dit element, waarbij je ook een inversie maakt. Dit zien we op de gedeelde foto aan de rechterkant, waar je bij het verlaten van het element een inversie maakt. Deze draai doet een beetje denken aan een dive loop, mogelijk is dat dus waar de naam vandaan komt.
Maar dit is allemaal gebaseerd op mijn intepretatie van de namen, ik weet niet hoe Thorpe Park of Mack de elementen heeft genoemd. Sterker nog, als ik ernaar zoek kan ik ook geen officiële naam vinden voor dit element.