Marvin Recent las ik dat Nederlandse banken in het buitenland geld berekenen bij transacties. Dus.. voor parken, zeker de grotere parken, en al helemaal de Efteling die veel buitenlanders over de vloer krijgt, maar ik denk dan zeker ook aan Slagharen die ook een Geldmaat heeft staan, is een pinautomaat alleen al voor die doelgroep belangrijk, als in het buitenland banken ook geld in rekening brengen als je in voor hun buitenland geld pint. (ik weet niet hoe buitenlandse banken hier in werken?)
1 transactie bij een pinautomaat, of in ieder winkeltje kan dan sterk schelen.
De pinautomaten in de Efteling gebruik ik zelden. Die in Slagharen heb ik gek genoeg wel een paar keer van dichtbij gezien dit jaar. Waarom? Geen directe verklaring. Maar zolang die dingen nog een behoefte vervullen dan zijn ze nodig.
Voor ieder argument voor een pinautomaat in een park kan je stellen: ja dat had je ook vooraf kunnen regelen, en dat is deels waar. Maar ik zei het eerder elders: In Steden is de pinautomaat een service vanuit de bank naar de klant. In een park is het vooral een service vanuit het park aan de gast.