Wat voor bouwprojecten krijgen we de komende tijd om te volgen na Backerei Krumel?

Is dit het momenteel?

Buiten de oude parkgrenzen:

• Circus Balancee
  • Uitbreiding sprookjesbos op parkeerplaats

Binnen de oude parkgrenzen:

• Sicoro, Archipel en Panorama (fase 2)
  • Spookslot-uitbreiding of infill op bouwterrein Max&Moritz, Verlaten hoekje Anton Pieckplein, andere Uitbreidingen of vervangingen binnen de huidige grenzen
  • Hotel Dwarrelplein
  • Huisje Vrouw Holle

Ruubje Bij de laatste nieuwsaflevering van Kleine Boodschap zeiden ze ook dat er 2 projecten binnen de huidige parkgrenzen gaan plaatsvinden. Alleen hebben ze geen idee of het 2e project voor of na Strookrijk zal komen. Benieuwd wat het zou kunnen zijn.

Raafi_17 ligt aan je definitie van “na Strookrijk”. Ik denk namelijk dat het een soort afwisseling wordt. Eerst dus het Vogelrok plein aanpakken, dan circus Balancé en daarna zal er weer een project binnen de parkgrenzen staan, voordat ze de rest van Strookrijk gaan opvullen.

Raafi_17 Bij de laatste nieuwsaflevering van Kleine Boodschap zeiden ze ook dat er 2 projecten binnen de huidige parkgrenzen gaan plaatsvinden. Alleen hebben ze geen idee of het 2e project voor of na Strookrijk zal komen. Benieuwd wat het zou kunnen zijn.

Het zou mij niet verbazen als een van de projecten gericht is op extra verblijfsmogelijkheden zoals een hotel binnen de parkgrenzen. De meeste ''bedden'' bevinden zich ver van het park dus een hotel juist binnen de grenzen van je park als eyecatcher of als toegangspoot (zoals het Disneyland hotel in Parijs) lijkt mij daarom zeker een aanwinst.

Er hangen al langer geruchten rondom een hotel in het voorste gedeelte van het park, dus waarom niet meteen dit als toegangspoort wat je meteen kan verkopen als premium hotel met eventueel een table service restaurant, iets wat het park zeker ook kan gebruiken.

Scoobyboogie ik zie dit totaal niet gebeuren. De Efteling heeft een hele mooie en iconische entree en daar hoeven ze echt geen hotel van te maken. Ook een hotel binnen de parkgrenzen lijkt me niet nodig, met hun 11% bebouwingsgrens kunnen ze die ruimte beter gebruiken voor nieuwe attracties. Het zou kunnen dat er een hotel komt op dat westelijke gebied dat in het plan van Efteling 2030 staat, maar ik verwacht niks dichterbij het park dan dat.

Scoobyboogie De meeste ''bedden'' bevinden zich ver van het park

Ver van het park? Het Efteling Hotel ligt letterlijk met de rug tegen de vogelrok en heeft daar een eigen entree. Loonseland land ligt ook tegen de park grens aan, okay vanaf Loonseland is het wat verder lopen naar de entree maar wanneer sprekend over afstand tot het park is dat ook niet ver te noemen, waar je het gewei van het hoofdgebouw vanuit het park prima kan spotten.

Michael Ik zie dat wel voor me aan de kant van het theater in dezelfde stijl.

Laat die aankondiging maar komen! Ik vind het echt als een goed idee klinken. Op de ruimte van of naast de hondenkennel waar de tijdelijke La Place nu staat. Het is niet voor niks dat dit restaurant van tijdelijke aard is.

Ik hoop wel dat ze van de mogelijkheid gebruik maken om ook voor parkgasten iets aan te bieden qua horeca. Wat betreft restaurantruimte voor ontbijt en diner lijkt het me zeer fijn om dit ook als parkbezoeker te kunnen ervaren. Je ziet Plopsa nu hetzelfde doen in hun nieuwe hotel. Win-win!

scagen Ver van het park? Het Efteling Hotel ligt letterlijk met de rug tegen de vogelrok en heeft daar een eigen entree. Loonseland land ligt ook tegen de park grens aan, okay vanaf Loonseland is het wat verder lopen naar de entree maar wanneer sprekend over afstand tot het park is dat ook niet ver te noemen, waar je het gewei van het hoofdgebouw vanuit het park prima kan spotten

Ik bedoel meer qua toegankelijkheid. Het is vanaf het Loonseland en/of Bosrijk toch een stuk naar de park entree lopen en er is ook niet een heel erg ideale verbinding om bij de hoofdentree te komen met dat treintje. Daarnaast kom je vanuit het Efteling hotel echt via een zij ingang binnen. Doet een beetje afbreuk aan de beleving. Tuurlijk zal dit als strookrijk er eenmaal is beter worden maar toch.

In Europapark liggen de hotels ook wat verder weg maar heb je of de zij-ingang (ook niet de mooiste ingang) maar heb heb je bv een Monorail om vanuit de hotels bij de ingang te komen. En met de hotels aan de parkgrens heb je ook meteen extra eet gelegenheid.

Maar een hotel op het Dwarrelplein is wat dat betreft een mooie A-locatie waarmee je dat dat plein veel meer functie/aanzicht geeft dan wat het nu is. Zoals bijvoorbeeld Disneyland Hotel en Miracosta in Tokyo Disney Sea. Ik denk dat veel gasten gevoelig zullen zijn voor het verkoopargument van slapen ''in'' de Efteling.

The_Real_Infernape ik zie dit totaal niet gebeuren. De Efteling heeft een hele mooie en iconische entree en daar hoeven ze echt geen hotel van te maken. Ook een hotel binnen de parkgrenzen lijkt me niet nodig, met hun 11% bebouwingsgrens kunnen ze die ruimte beter gebruiken voor nieuwe attracties.

Ik bedoel niet om van de entree een hotel te maken maar meer richting waar nu Laplace zit en de oliebollenkraam. Hiermee verlies je niet veel ruimte want hier zou toch niet snel een attractie gebouwd worden.

• Eric heeft hierop gereageerd.
            • Eric vindt dit leuk.

Scoobyboogie Wat een prachtidee! Aquanura vanuit de hotelkamer of de skybar, ontbijten met uitzicht over de Vonderplas en Fata Morgana, en meteen een mooie gelegenheid om alle faciliteiten van het Dwarrelplein in de begane grond op te nemen en zelfs een begin te maken aan dat Uitrijk met wat vermaak voor in de avond; ik zie het wel zitten!

Er is op het Dwarrelplein toch helemaal geen ruimte voor een hotel van enige omvang? Niet als je het Hvd5Z in zijn huidige vorm wil behouden tenminste.
              Bovendien ga je het hotel dan vanuit het Sprookjesbos zien, wat me ook niet heel aantrekkelijk lijkt.

Progress Je zou het Hvd5Z helemaal niet hoeven te veranderen, als je dat hotel rechts naast het Hvd5Z plaatst in die hoek achter het Efteling Theater, welke volgens mij een "backstage" gedeelte is

Progress Er is op het Dwarrelplein toch helemaal geen ruimte voor een hotel van enige omvang?

Qua footprint en oppervlakte past het Efteling hotel met gemak tussen de Vijf Zintuigen, de Aquanura vijver en ingang van het park. Je zal, als je de hoogte in gaat, vanaf een verdieping of drie inderdaad wel wat inmenging krijgen vanuit het sprookjesbos, anderzijds zie ik nu ook op diverse plaatsen Fabula of De Vijf Zintuigen staan. Dat lijkt me toch niet onoverkomelijk als daar een goed aangekleed hotel staat.

Moet je voorstellen dat je straks suites hebt met uitzicht op Aquanura. Ik zie het helemaal zitten hoor 🥰 Dan nog goede fine dining in het restaurant en je bent klaar! Hopelijk ook een impuls om het theater restaurant weer een volwaardig restaurant te maken met enig niveau. Een hotel in de stijl van het theater en de Vijf Zintuigen, ik zie het wel zitten eigenlijk. Dan is er ook eindelijk een fatsoenlijke bestemming voor het Dwarrelplein. Hopelijk kan de sequioa op het plein een mooie nieuwe plek vinden mocht die in de weg staan.

Michael En vergeet niet die lelijke WC unit meteen aan te pakken en ergens mooi te integreren.

En als ze het slim plaatsen een mooie geluidsmuur richting het dorp.
                  Zou echt top zijn op die locatie en hopelijk met een goed restaurant er bij.

Kom maar door met die aankondiging! Moeten we op donderdagen al F5’en? 😛

Ik vind het toch niet zo’n sterk idee. Het effect van het Hvd5Z zal een stuk minder zijn als er een hoog hotel vlak naast komt te staan. Daarnaast zou het ook ten koste gaan van het mooie zicht op Fata Morgana bij binnenkomst (want om een voldoende aantal ‘aquanurasuites’ te kunnen aanbieden moet je in de breedte bouwen, evenwijdig aan de vijver). Het plein zou in mijn ogen een nogal claustrofobisch geheel gaan worden en de Vonderplas is dan aan drie kanten ingesloten door gebouwen.
                  Er valt echt wel het een en ander aan het huidige plein te verbeteren, maar ik denk dat we dat vanzelf wel gaan zien als de uitbreidingen naar de westzijde de komende jaren gaan plaatsvinden.
                  Wat mij betreft houdt men de hotels meer aan de rand van het park. Ging er geen gerucht over een hotel in Strookrijk?

Progress Het effect van het Hvd5Z zal een stuk minder zijn als er een hoog hotel vlak naast komt te staan

Ik vind het effect wanneer je aankomt top, maar als je er doorheen bent zie je er niets meer van.
                    "terug" naar je auto is het effect sowieso erg zwak gezien de liggin en Efteldingen dan toch een raar torentje is, dus daar ga ik niets aan missen.

edit: ik heb het topic even gesplitst, de discussie gaat zo over het hotel gerucht dat het wel een eigen topic verdient.,

Jules heeft de titel veranderd naar Hotel op Dwarrelplein? .