Zingo Is deze achtbaan dan de beste keuze voor het park? Ik denk dat een goed ontworpen darkride op die plek het minstens evengoed had gedaan en daarmee de breedte van het aanbod in het park sterk verbeterd zou zijn.
Ik weet niet of je Curse ooit gedaan hebt.. maar qua doelgroep, publiek en park had je het weinig beter kunnen doen.
Zingo Gek genoeg zie je de laatste jaren een redelijk sterke toename in het aantal darkrides.
Ja.. Maar die vallen ook (in Amerika in elk geval) vrijwel allemaal onder de uitzonderingen: Het zijn vrijwel altijd interactieve attracties of IP attracties. Ik kan er geen enkele noemenswaardige verzinnen die niet in die categorie valt.
Mijn tekst had overigens wel betrekking op vooral amerika. In de rest van de wereld zie je echter wel de zelfde trend. In de VAE vind je nog wel veel darkrides, maar alles met IP en ook in Europa kan ik me niet herinneren dat er nog iets gebouwd is zonder het één of ander.
Er is wellicht nog één "uitzondering" die ik had moeten melden: Thrill Darkrides. De versies die niet familie geschikt zijn. Denk bijvoorbeeld aan een Spiderman/Transformers die toch best heftig kunnen zijn. Al kan ik me ook hier geen versie voor de geest halen zonder IP.
Ik ben het overigens volledig eens dat het verdwijnen van CoD een behoorlijk gemis is voor het park en ik liever de attractie had zien blijven.