Ik ben afgelopen weekend geweest en heb genoten, waarom? omdat mijn kinderen genoten hebben, was ik alleen geweest of met partner dan had ik zeer zeker niet genoten.
Kosten:
Voor ons verblijf (2 dagen 1 nacht) rekende we 530 euro af (zonder ontbijt, ontbijt was 84 euro), in hotel Seqouia Lodge, ter vergelijking voor 540 euro had ik in hotel BellRock Europapark kunnen zitten incl ontbijt en nieuwer en luxer hotel.
Commerciële instelling:
Waar in alle Europese parken met verjaardagen tijdens het toetje het mogelijk is om een simpel kaarsje op het dessert te zetten en iets unieks te doen, vraagt men in Parijs hier 35 euro voor je moet dan namelijk een taart bestellen (schijnaar snappen ze daar niet als je een vol menu hebt (voor-hoofd-na gerecht) dat dat niet meer past, de taart kon overigens ook weggelaten worden en de kaarsjes zouden dan op het dessert gezet worden, en men zou dan zingen, voor mijn zoontje zou dit al perfect zijn, echter.... je betaald dan nog steeds 35 euro.... waar ze in Europapark bij het hotel ineens een band tevoorschijn toverde die live "HappyBirthday" ging zingen voor mijn andere zoontje was hier een kaarsje op een dessert al ingewikkeld om te regelen.
Op operations gebied heb ik mijn handen voelen jeuken, op een simpele attractie in de studio's "CarsRally" stond men met 4 personeelsleden! een vergeleikbaar type attractie in een ander park draait 1 hooguit 2 personeelsleden, en zo waren er tal van voorbeelden, de kosten kunnen in Parijs echt omlaag zonder beleving aan te tasten.
Bij het inchecken stonden we in de rij (30 minuten) voor we bij de receptie waren zijn we zeker (net als de rest van de rij) door 4 verschillende personeelsleden aangesproken wat onze naam was voor een enveloppe (die voor ons niet klaar stond), vervolgens omdat wij vroeg waren was de kamer nog niet klaar (geen probleem wisten we vooraf al), en konden later op de dag onze kamernummer via mail krijgen, echter om 23.00 nog steeds geen kamer nummer dus in het hotel maar even langs de conciërge, die wou/kon het niet opzoeken of we even in de rij bij de receptie wouden staan (rij was i.v.m. aankomende bus van het vliegveld 2x zolang als heden ochtend)....
Het eten, tja daar is al genoeg over gezegd, men heeft op pretpark gebied onderhand de beste restaurants in huis maar men gebruikt ze totaal verkeerd, na 16:00 zijn de meeste restaurants dicht…
De magie is momenteel ver te zoeken in Parijs.