Jailsamer Dus aan de ene kant, fans met een roze bril. Aan de andere kant, de betalende gast van Disneyland Parijs.
Van welk team ben jij?
Persoonlijk vind ik dit geen goede team vergelijking, want waarom is de een, een fan met roze bril en de andere een betalende gast? Voor zover ik weet zijn we allemaal betalende gasten en is het de vraag of wat men betaald ervoor het waard vindt.
Dus ik zal je een kijkje geven in mijn trip van afgelopen November in Disneyland Paris. Als betalende klant samen met mijn zusje hebben wij een paar dagen daar rond gebracht en hierbij wat wij hebben betaald voor die dagen. Let wel dat wij deze boeking oorspronkelijk voor 2020 hadden gemaakt, welke werd geannuleerd en ik in totaal 4 keer met de hulplijn heb gesproken om de trip vier keer te moeten ombouwen vanwege COVID.
Onderstaande screenshot is het pakket wat ik samen met mijn zusje heb geboekt.

Zoals je ziet hebben wij 4 dagen in Parijs doorgebracht in Newport Bay en daarbij hebben we precies gekregen wat wij beiden verwachte van de hotel kamer, plus een niet werkende waterkoker en tickets van de vorige bezoekers van de kamer. Plus dat de plug in de wasbak vast zat en maintenance langs moest komen de ze te fixen. Wij hebben op die dagen 's avonds gegeten in Manhattan Restaurant, Downtown Restaurant en The Steakhouse. Welke alle drie prima eten hadden en veel beter dan ik mij kan herinneren van 2019 en 2018. Voornamelijk Downtown Restaurant stak enorm boven de andere uit. Het ontbijt bij Newport Bay was redelijk standaard en eigenlijk precies wat je moet verwachten, buiten de koffie, die was in het hele resort slecht. Alleen Starbucks was soort van te drinken, kan niet wachten tot Costa in de Europese landen gaat komen.
De grootste verandering voor ons was wel het feit dat de wachtrijen eigenlijk overal gewoon constant doorliepen zonder al te veel problemen. Ja, Peter Pan staat inderdaad achterlijk over zijn plein heen, maar die wachtrij liep echt ongelofelijk hard door zonder FastPass. Grootste nadeel is voor mij nog steeds de app van het park, die werkte gewoon niet lekker als het gaat om mobiel bestellen bijvoorbeeld. Ik heb begrepen dat in de week na ons bezoek daar een update voor uitgebracht was, helaas niet kunnen testen.
Ik heb bij geen enkele grote attractie een storing voorbij zien komen in de vier dagen dat wij het park waren, iets wat eigenlijk sinds mijn bezoek in 2019 en nu in 2021 beide niet meer voor gekomen zijn. De attracties draaiden allemaal echt goed door en ik geloof dat we het langst bij Buzz Lightyear hebben gestaan welke 45 minuten wachten was. In de Studios was het 60 minuten voor Crush's Coaster.
Samengevat, £1300 pond betaald en we waren na dag drie wel echt klaar met het resort. Dit zit hem voornamelijk in het feit dat Studios gewoon niet voldoende heeft om hier een hele dag te kunnen verblijven. De attracties die er staan zijn allemaal prima, maar het kan echt Avengers Campus gebruiken om wat meer spreiding te krijgen. Want zowel op maandag als donderdag was het bijzonder druk in beide parken en kon je echt over de mensen lopen. Grappig genoeg waren de wachtrijen niet enorm lang, mijn vermoeden is dat dit voornamelijk te maken heeft met het feit dat veel families er op bezoek zijn die allemaal kinderwagens vol kinderen meenemen die nauwelijks ergens in gaan. Als je dan bedenkt dat op het moment van bezoeken de helft van Discoverland afgesloten was en geen doorlopend pad, de helft van de Studios afgesloten zijn dan zijn die hoeveelheid mensen op de paden soms echt benauwend. Spijtig is ook dat de brug naast het evenementen tent in Disney Village in onderhoud was waardoor wij elke dag het hele Buena Vista meer moesten rondlopen.
Ik wil trouwens wel als sidenote geven dat een rustige periode in Disneyland Paris in mijn optiek niet meer bestaat. De tijd dat je in November kon boeken en gewoon in een leeg park rondloopt zijn echt wel voorbij. Dat merkte ik in 2019 ook al, de parken zijn gewoon goed bezet bijna elke dag en je ziet nog nauwelijks legen parken zoals we dat wel zagen in 2007-2014.
Om jouw terminologie te blijven @Jailsamer heb ik persoonlijk als "fan met roze bril" en mijn zusje als "betalende bezoeker" ons eigenlijk prima weten te vermaken. Zeker aangezien voor mijn zusje het 17 jaar geleden was dat ze er was geweest, dus die vond het meer dan prima om de parken zo te herontdekken. Ik persoonlijk zou zo weer dit bedrag uitgeven, want zowel mijn zusje als ik vinden dat we hebben gekregen wat wij ervoor betaalden. Daarbij wil ik wel zeggen, als ik daadwerkelijk echt grote problemen zou hebben ga ik niet NA mijn trip klagen op een online platform. Geef dan tenminste een bedrijf de kans het probleem op te lossen op het moment dat je daar bent. Maar dat is denk ik meer mijn pet peeve in het algemeen met Social media klagers. Vaak zijn het klachten die makkelijk verholpen konden worden als je gewoon netjes even langs de Guest Services langs gaat.