Ik heb hier al een aantal minder positieve TR's geplaatst over pretparken van de Plopsa-groep. De reden dat ik hier aangeef dat dit bezoekje de 'laatste keer' was dat we naar Plopsa Indoor Hasselt zouden gaan, heeft voor een keer niets met de operations of dergelijke te maken. De echte reden kom je later in dit korte TR te weten.
We bezoeken Plopsa Indoor al jaren, het ligt op een boogscheut van onze voordeur en is het ideale park met 'kleine kinderen'. Tussen haakjes, want ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat de doelgroep van dit park dan juist is. Vandaag zijn we echter tot de vaststelling gekomen dat onze kinderen dat niet (meer) zijn.
Plopsa zet zijn indoor-parken in de markt voor kinderen van 3 tot en met 8 jaar. En het klopt, voor kleine kinderen onder de 3 jaar valt er weinig te beleven. Ze zullen zich er vast wel vermaken op één van de speeltuinen of draaimolens. Maar als je weet wat je als volwassene moet betalen blijf je er beter weg met zulke kleine kinderen.
Vanaf een jaar of 4 - afhankelijk van hoe groot ze zijn - kunnen de kinderen in de meeste attracties. Gelukkig zijn onze kinderen wel wat gewend, en zijn ze altijd meteen in alles gegaan van zodra het kon. Tussen de 4 en de 7 jaar heeft onze dochter dus echt wel genoten van dit park. En onze zoon doet dat met zijn 5 jonge levensjaren nog steeds.
Vandaag gaat dochterlief echter richting de 8 jaar, en begint ze te zeuren wanneer we vragen om met haar broer mee in de draaimolen te gaan. Hoewel onze zoon dus echt nog kan genieten van het park, hebben we beslist om Plopsa Indoor voortaan links te laten liggen. Er staat daarnaast niets in dit park wat je elders ook niet kan vinden.
Als je het aan ons vraagt beperkt dit parkje zich dus tot kinderen tussen de 4 en de 7 jaar. Onze dochter is er natuurlijk sneller op uitgekeken dan het gemiddelde kind (denk ik). Ze gaat binnenkort haar zestigste achtbaan doen en is ondertussen wel wat meer gewend dan dit. Maar toch vraag ik me af; hoe zit dat met andere kinderen van deze leeftijd? Beperkt Plopsa Indoor zich echt tot deze kleine doelgroep... of ligt het gewoon aan ons 😅?