Het aparte aan dit hele gedoe is dat er ook nog een Strookrijk ligt te wachten op een toekomstige attractie. Je zou denken dat nu ze eindelijk toestemming hebben gekregen om daar te mogen bouwen, dat ze daar eerst een nieuwe attractie gaan openen, en daarna pas gaan focussen op het Spookslot.
Zo heb ik het enkele maanden geleden gehoord tenminste...
Gaat het Spookslot verdwijnen?
- Bijgewerkt
Raafi_17
Kleine Boodschap meldde in deze tweet dat er geruchten zijn dat Strookrijk toch ook weer is uitgesteld....
- Bijgewerkt
Het bestemmingsplan wat er nu ligt is natuurlijk voor 2030 dat is dus nog 9 jaar.
En dan hebben we om maar wat te noemen
Pantagor droptower en Gebiedsontwikkeling spookslot 2023
Circus balance 2024
Uitbreiding Ruigrijk zou of in 2 delen of in 1 keer kunnen 2026
En dan hebben we de Westelijke Uitbreiding nog
Dus opzich zou het prima kunnen qua tijdlijn
Mathijsdehaas-2002
Oh, dat zou ik best jammer vinden dan. Na zoveel jaren wachten dat je mag gaan bouwen op Strookrijk. Maar goed, dat heeft hopelijk dan een goede reden.
Ik denk dat er niet voor niets een grote kaalslag naast Max & Moritz heeft plaatsgevonden. Daar gaat de komende jaren nog wel het e.e.a. gebeuren. Wellicht heeft het verband met elkaar?
Moet zeggen dat wat betreft anderrijk in mijn ogen Afrika nog mist
Want we hebben het oosten , de Alpen ,Latijns Amerika maar geen Afrika misschien dat ze daar nog een idee voor hebben
- Bijgewerkt
Ik zie hier meerdere keren voorbij komen dat je op deze plek geen flinke droptower kwijt kan, maar dat is niet waar. ABC Rides (een subdevisie van Intamin) kan hier makkelijk een droptower met pit kwijt, die ook nog goed gethemed kan worden en de grond in kan waar nodig. Voorbeelden van hun towers; Nemesis Subterra, de drop towers in de Dungeons.
Het is van de buitenzijde het mooiste gebouw van de Efteling en de wachtrij is zo mooi en sfeervol dat het alleen zijn gelijke kent met HEX in Alton Towers. Als er iets moet gebeuren dan zou ik dat graag behouden zien blijven en de muziek ook. De rest mag vervangen door een doom buggy systeem die je echt meeneemt door de scene's van het verhaal en dat mag ook hetzelfde verhaal zijn.
Deze geruchten gingen eind jaren 90 al rond... het spookslot zou niet brandveilig zijn en zou nieuwe keuringen niet door staan etc etc... inmiddels zijn we 22 jaar verder en het spookslot staat er(gelukkig nog, tuurlijk de show is gedateerd... maar dat is het gehele sprookjesbos, de fata etc ook maar dat is nu juist onderdeel van de Efteling, er zijn door de jaren heen in het spookslot diverse renovaties geweest (grotere projecten zoals vloeren) maar ook kleine projectjes.
Ik denk en hoop dat we nog lang kunnen genieten van het spookslot, wat ik wel denk is dat er tussen M&M en het spookslot nog iets gaat gebeuren al dan niet in het thema van het spookslot.
Doombuggy systeem is leuk en aardig maar daar is de totale vloeroppervlakte in dit pand te klein voor.
Eftelingpanda Doombuggy systeem is leuk en aardig maar daar is de totale vloeroppervlakte in dit pand te klein voor.
Maar als het een Doombuggy ride gaat worden, heb je wel minder wachtrij ruimte nodig omdat er meer doorloop is in de attractie. In de huidige situatie moet je (denk ik 75 mensen per show) in een wachtrij kunnen laten.
QDude24 ABC Rides (een subdevisie van Intamin) ................................... Voorbeelden van hun towers; Nemesis Subterra,
Met een drophoogte van maar 6meter, kun je die toren zelfs helemaal onder de grond kwijt.
Dan heb ik liever een variant van Ikaros, ABC Rides levert daar zelfs een Bungee variant van zie ik;
https://www.abc-rides.net/face-down-bungee-double
Heb de droptoren van ABC Rides in Fantasiana (Knightsride Tower) afgelopen trip gedaan en dat was in zijn geheel een erg leuke ride met best nog een toffe drop. Als de geruchten zouden kloppen dat ze er 3 van willen bouwen en dan in de stijl zoals Fantasiana dat gedaan heeft maar dan met een Efteling sausje erover, juich ik dat alleen maar toe!!
QDude24 Ik zie hier meerdere keren voorbij komen dat je op deze plek geen flinke droptower kwijt kan, maar dat is niet waar.
Heeft dat niet te maken met dat er moeilijk de grond in kan (kijk naar Baron, daar was 10 meter echt max, technisch gezien). En dat er een hoogte beperking op het stuk grond zit.
Qua oppervlakte ruimte genoeg. Daar waar de tijdelijke toiletten stonden bijvoorbeeld. Daar kan dat ding van Phantasialand ook staan.
De Python vervangen maar Spookslot slopen… het zou wat zijn. Hopelijk weten ze een deel te behouden en krijgt het een andere bestemming.
Zo veel geruchten en zo veel stilte vanuit het park, de crisis heeft echt wel zijn weerslag op alle plannen. We hadden anders inmiddels een heel ander park al gezien, daar ben ik van overtuigt.
Als je het mij vraagt is het Spookslot een van de en misschien wel de meest sfeervolle attractie in de Efteling. Samen met Fata Morgana zijn dit de ervaringen waar je van het begin tot het eind ondergedompeld wordt in de ambiance die voor ons geschetst is.
Naar mijn idee is de wachtrij zelfs voor 2021 standaarden nog steeds effectief. Van mij hoeft de Efteling daar weinig aan te plussen. Misschien dat ze er deuren in kunnen maken zodat iedereen de effecten krijgt te zien.
Het gebouw is aan alle zijdes geslaagd, helemaal met het groen dat er omheen staat. Dit gebouw slopen is als het slopen van Doornroosje of Het Huis van de Vijf Zintuigen, dat gat ga je nooit op kunnen vullen.
De hoofdshow is natuurlijk niet zo indrukwekkend meer als dat ooit was. Daar zou in deze tijd wel meer mee kunnen. Echter zou ik een attractie eraan plakken of een Symbolica sausje echt het niveau van Max en Moritz en Nest vinden: inspiratieloos en vervuiling van een klassieker.
Mocht het dan een attractieve waarden moeten krijgen dan zou ik een trackless systeem voorstellen. Daarmee kun je door de opnieuw gebouwde hoofd show dansen op Dance Macabre. Dan kun je het ook meer schrik effecten geven, de regie beter in de scène krijgen en kom je dichter op de actie. Het wordt dan een soort van darkride theekopjes hybrid.
In mijn ogen moeten ze zo dicht mogelijk bij het origineel blijven of er helemaal niks mee doen. Achter het Spookslot is genoeg ruimte voor een Symbolicaanse attractie en een droptower kan heel makkelijk op Strookrijk. Spookslot staat in z’n eigen kracht.
Mark De Python vervangen maar Spookslot slopen… het zou wat zijn.
Exact dit. Naar mijn mening zou de Efteling zich hiermee behoorlijk belachelijk maken. Sowieso is het spookslot nogsteeds een iconische attractie. Heel veel Nederlanders verwijzen naar kermis spookhuizen ook als het Spookslot, denken bij het nummer Danse Macabre vaak meteen aan de Efteling en het Spookslot. Dan zou je naar mijn mening als Efteling wel heel erg dom zijn om dat weg te halen.
Dutch23 Dan kun je het ook meer schrik effecten geven
Als er een Spookslot V2 zou komen, zou ik hopen dat de Efteling weer de klasse zou vinden om een griezelthema zonder schrikeffecten te realiseren. Schrikeffecten zijn cliché. Goeie angst moet voortkomen uit de thematisatie en de uitvoering daarvan, niet uit je schrapzetten voor abrupte gebeurtenissen.
Station-de-Oost Hoogte maakt met een ABC tower ook niet echt uit, die zijn niet echt hoog. Maar dat maken ze vaak goed door leuke ritprogramma's en thema. Die in Comic Station is ook een mooi voorbeeld.