Robkuh84 Pascal-Manu heeft het over het gebied tussen het Spookslot en Symbolica.
Nee, ik bedoelde eigenlijk gewoon het gebied waar iedereen het over heeft. Het gebied tussen M&M en Spookslot.
MisterVW Ik heb altijd al gedacht dat de toveracademie ontworpen is voor een indoor topspin. Maar die mogen ze dan toch eerder tegen het diorama zetten van mij.
Ik had het al eerder gezegd; Spookslot mag wat mij betreft afgebroken worden en dit er voor mij in de plaats gezet worden. Ik zal even toelichten waarom.
Ik weet niet hoe anderen er over denken, maar ikzelf ben de Efteling veel meer als de wereld van Pardoes gaan zien. Sinds Symbolica, mis ik nog wel iets in dit thema. Zo'n gebouw als de Toveracademie zie ik wel voor me. En dan met een verhaaltje zoiets als: 'Een eigenwijze leerling probeert iets uit en dat gaat helemaal mis. En als bezoeker moet je de ellende ondergaan wat deze leerling veroorzaakt heeft'. Ik noem maar wat. Maar met een toveracademie kun je denk ik heel veel kanten op. Je kunt de sfeer vrolijk maken, maar je kunt de sfeer ook heel grimmig maken. Iets met een drop toren wordt zo'n attractie al snel geschikt voor 12 plussers.
Overigens denk ik ook, door andere fans op dit forum, dat het nieuwe hotel op het Dwarrelplein ook zeker iets in het teken gaat staan van de Wereld van Pardoes/Planeet Symbolica. Toveracademie zou daar mooi op aansluiten. Het gebied waar Spookslot staat, dus betrekken bij Fantasierijk.