msnguy Langs de ene kant is het originele systeem van De Oude Tuffers al jaren niet meer in productie en moest dus een andere fabrikant gezocht worden.
Dat het sturen dan niet mogelijk was, was zuur, maar ik vrees dat er weinig (realistische) andere opties waren.
En het waterbed is ondertussen volgens mij gerepareerd en nog steeds (hoop ik) in orde.
Of ik er mee akkoord ga, niet echt. Maar er moeten realistische keuzes gemaakt worden.
Ik denk dat er de afgelopen jaren enorme upgrades gebeurd zijn, zoals de jungle-scenes in Fata Morgana, de Indische Waterlelies die volledig opgeknapt werd, de Python die herbouwd is. Dat niet alles behouden kan worden, is spijtig - ik had de Bob ook liever behouden maar dat dat type attractie dood is, is helaas meer dan duidelijk.
Om te zeggen dat deze directie dan snel of nodeloos sloopt... ik weet het niet. De keuzes zijn niet altijd makkelijk, attracties zijn soms echt op en dan moet je je ook kunnen afvragen of die nog wel een plek hebben. De Efteling is niet noodzakelijk een museum, en dat er voor Bob niet iets vergelijkbaars gebouwd is lijkt mij logisch: de capaciteit van de Bob was verschrikkelijk en zelfs op rustige dagen stond er een wachtrij van jewelste.
Dat Polka Marina niet vervangen is, is met het zicht op uitbreiding naar Strookrijk compleet begrijpelijk. Wie weet komt er geen nieuwe vervanging voor de Polka in Strookrijk, zodat daar ook wat flatrides staan?
Om maar te zeggen, we hebben geen glazen bol en kunnen niet de plannen die er momenteel liggen, inkijken. Ik geloof zelf niet direct dat het Spookslot zou verdwijnen, maar het heeft wel een serieuze modernisering nodig.
Maar het is zowel een heel iconische attractie, alsook beeldbepalend voor de omgeving waar het in staat.
Ik denk eerder dat de Efteling het spookslot zou uitbreiden, met een tweede attractie erbij, dan afbreken van het spookslot. Als dan de huidige show nog een mooie upgrade kan krijgen, met wat hedendaagse projectietechnieken (ook al heeft de Efteling daar wat meer issues mee...) en wat nieuwere effecten, betere belichting en betere soundscaping, dan zie ik dat echt wel goedkomen.
Langs de ene kant zou ik een attractie zoals het spookslot in 2022 ook niet meer openen, maar in ere houden zou ik het wel.
Het spookslot ligt er momenteel nog zeer goed bij, alle effecten werken volgens mij en er zijn geen langdurige defecten... dus er wordt momenteel echt wel met liefde naar gekeken.