Ik denk ook eerder dat het een vorm van wishful thinking is. Ik vind zelf dat het Spookslot wat liefde kan gebruiken (er zijn heel wat technieken die de ervaring enorm zouden verbeteren), maar om er een droptower bij te bouwen lijkt mij ook iets absoluut ongewenst/onrealistisch.
Ze kunnen amper de diepte in op die plek, het ligt dan ook nog eens vlak naast de Baron die het ook van z'n drop moet hebben, dus qua ligging lijkt het me ook niet echt realistisch.
Of er iets anders op til is bij het spookslot? Lijkt me aannemelijk, enkele reparaties werden uitgesteld en dat betekent volgens de laatste jaren dat de attractie opgeknapt gaat worden, of gesloopt gaat worden. Ik betwijfel dat het Spookslot tegen de grond gaat gaan (want het trekt best nog wel volk), maar ik vermoed wel dat we wat aanpassingen gaan zien aan dit stuk van het park. Als er aanpassingen gedaan zouden worden, dan vermoed ik eerder dat het aan de andere kant van het spookslot, aan de gaanderij zal gebeuren - daar is het nu toch kaal en voldoende ruimte om iets mee te doen, zoals het origineel ook gewenst was.
Wat daar gaat komen, geen idee. Maar ik denk dat een droptoren echt te weinig is hiervoor en als het geschakeld wordt (of een deel van het spookslot hiervoor verdwijnt), gaat dit de beleving van het spookslot toch echt wel nadelig beïnvloeden.