Ik vind zo'n droptower ideaal voor een park, maar in de Efteling zou het een raar idee zijn. Ik hoop liever dat ze het spookslot moderniseren.
Ik heb er zelf weleens over gefantaseerd, dat bezoekers meer deel uitmaken vaan zo'n voostelling. Nu kijk je vooral tegen (semi) vlakke ramen, maar het zou mooier zijn als er meer om de tribune heen gebeurd. Hiervoor moet je wel heel het spookslot ombouwen, maar het lijkt mij beter dan de boel slopen.

• Jacko heeft hierop gereageerd.

Ik zou een droptoren midden in de Efteling toch wat merkwaardig vinden. Waarom zouden ze deze niet gewoon in de nieuwe ruigrijk uitbreiding plaatsen? Het voelt gewoon raar om een grote toren te hebben naast het spookslot. Dan hebben we een grote doos en een grote toren naast elkaar. Het wordt er niet mooier op denk ik. Het spookslot kan wel wat nieuws gebruiken, maar ik zou er raar van opkijken als er een droptoren midden in de Efteling komt. Al is een droptoren geen slecht idee. Toch lijkt me ruigrijk een beter idee.

Wat een discussie, en dat alleen maar omdat er 2 bouwvakkers zijn gespot met een meetlint, hylarisch dit 🤭🤭

Jailsamer De geruchten dat er iets met het Spookslot gaat gebeuren gaan al langer rond, die bouwvakkers wakkeren dat alleen maar extra aan.

R0xannaBanana Ik vind zo'n droptower ideaal voor een park, maar in de Efteling zou het een raar idee zijn. Ik hoop liever dat ze het spookslot moderniseren.

Het zou toch een hele mooie uitbeelding/beleving van een ietwat sinister sprookje kunnen zijn 🙂
      Zo direct naast of vervanging van het Spookslot zou ik niet zo snel doen, maar wellicht is het wat voor op de strook? Daar mag men ook wat meer de hoogte in.

Jacko daar gaat het inderdaad niet over, een droptoren lijkt me ideaal voor op Strookrijk, daar mag je inderdaad flink de hoogte in. Maar een droptoren inplaats van of naast Spookslot? Doe maar niet.

Eftelflags Als het, zoals eerder gesteld, een gebouw is met een betonnen constructie, zal het alleen op zijn, tenzij er erg, erg slecht voor gezorgd is. De aankleding van het in- en exterieur
        (thematisering) kan natuurlijk wel in een staat zijn die niet meer rendabel is om op te knappen. Alhoewel "niet rendabel" in geval van een attractie niet geheel los te koppelen is van sentiment en populariteit.

Ronny Gezien het feit dat er in het naburig bos (wat rond diezelfde tijd groot is geworden) diverse gebouwen al zijn herbouwd. Verwacht ik ook dat dit gebouw wel eens tegen de vlakte moet gaan. En los van een hele lelijke loods met een simpel geveltje is het ook niet. Dus ik zou er niet rouwig om zijn als ze de gevel herbouwen tegen een betere en nieuwe ride.

Welk ride systeem zou goed passen in het thema van spookslot

Eftelflags En los van een hele lelijke loods met een simpel geveltje is het ook niet. Dus ik zou er niet rouwig om zijn als ze de gevel herbouwen tegen een betere en nieuwe ride.

Sorry? Heb je het nu over het Spookslot? Want dat gebouw is aan alle kanten in thema ontworpen en op de westzijde na geheel gedecoreerd.

Vriend_van_de_club Oei te zien aan de likes heb ik hier ongelijk. In mijn hoofd was de achterkant van Spookslot gewoon een loods. Maar na even iets meer google werk heb ik daarin ongelijk. Excuus!

Overigens ook niet heel schokkend. Volgens mij vrij makkelijk te herbouwen bij het plaatsen van een nieuw showgebouw. Wellicht als station voor een nieuwe coaster? 🙂

Alles kan gewoon blijven staan maar we gebruiken de bestaande attractie als voorshow en wachtrij voor de drop tower iedereen tevreden

Erikk dan moet je de huidige hoofdshow wel echt drastisch inkorten naar mijn mening, om het als voorshow te laten dienen

• Erikk heeft hierop gereageerd.
                • Erikk vindt dit leuk.

QDude24 zou inderdaad ook geen slecht idee zijn maar niet te veel hé 😅

Je zou er ook een scenic wachtrij van kunnen maken. Terwijl je daar in de wachtrij staat speelt er om de zoveel tijd een showtje.

Als het niet weg hoeft dan zie ik het graag bewaard blijven. Wat mij betreft wel in de huidige vorm of anders gewoon iets nieuws. Als de eventuele slechte staat van de show of het gebouw de oorzaak is dan zie ik ook niet in waarom de huidige show dan als een soort van voorshow gebruikt kan worden.

Als de attractie en/of het gebouw dus niet meer opgelapt kan worden dan zou ik de attractie best nog als een grote darkride in dezelfde sfeer met de techniek van nu terug willen zien komen. Geen idee of daar plek genoeg is op de huidige locatie, maar dat even terzijde.

Ik lees overigens van alles over een droptower, maar dat is toch iets waar ik weinig van geloof. In ieder geval niet als grote attractie. Een fatsoenlijke droptower begint toch bij een metertje of 60 naar mijn idee. Met de hoogtebeperking in dat gedeelte van het park en daarnaast de moeite die het kost om de grond in te gaan, lijkt me dat toch wel onwaarschijnlijk.

Ron Ik lees overigens van alles over een droptower, maar dat is toch iets waar ik weinig van geloof. In ieder geval niet als grote attractie. Een fatsoenlijke droptower begint toch bij een metertje of 60 naar mijn idee. Met de hoogtebeperking in dat gedeelte van het park en daarnaast de moeite die het kost om de grond in te gaan, lijkt me dat toch wel onwaarschijnlijk.

Een abc rides drop tower, zoals al eerder aangegeven, hoeft niet veel hoogte en zijn toch leuke en goed te thematiseren attracties

Hebben de meeste droptowers niet een dramatische capaciteit? Of je moet al
                    zoals bij mystery castle er 6 neer zetten (of zijn dat er 8?) dan haal je theoretisch 1500 tot 2000pph. Over het slopen, soms moet je iets gewoon loslaten en er afscheid van nemen. Bewaar een paar delen van de hoofdshow en verwerk die indien mogelijk in de nieuwe ride desnoods alleen het idee met nieuwe techniek. En de rest het museum in.

Een Eftelingse mystery castle mag van mij wel komen hoor, maar dan wel een beetje capaciteit kunnen maken.

Uhh....even voor mij beleving. Is het bouwen van een drop tower niet een heel groot project van enkele miljoenen? En die moet dan een meter of 50 de grond in?? En het Spookslot word een voorshow??? Is dit waar jullie het over hebben, maar de Efteling zelfs zegt daar niks over??? Oke....klinkt leuk. Maar dit bedenken jullie zelf toch, tis niet echt toch?