Michael Ik denk/hoop toch echt dat we sinds 2017 tot 2025 wel een E-ticket gaan krijgen. Het kan toch niet zo zijn dat de Efteling minimaal 7! Jaar nodig heeft om iets groots te doen. Dat alles duurder word is waar maar daar doet de Efteling zelf ook aan mee , ik heb het nog nooit een jaar lang zo druk gezien in de Efteling als in 2022 dus ik neem aan dat er genoeg binnen geharkt word. Als je een smak geld tegen een Hotel aan kunt klappen neem ik toch aan dat er inmiddels ook een goede pot geld klaar staat voor een hoognodige grote uitbreiding. Dance Macabre is een infill in een gebouw , geen Symbolica achtige taferelen.
Als je je bedenkt wat een flesje cola inkoop kost en dat het voor 3,15€ over de toonbank gaat mag je toch wel echt stoppen met doen alsof er te weinig binnen komt.
Verder zie ik juist Fons wel iets groots achterlaten ipv alweer een sprookje die echt voor 0 extra inkomsten zorgen en vaak ook enkele miljoenen kost.Je gaat me niet wijsmaken dat er gasten zijn die speciaal voor een nieuw sprookje naar Kaatsheuvel rijden.
Verder kijkt de Efteling natuurlijk ook wat de concurrentie doet , stel Toverland bouwt binnen afzienbare tijd een groot nieuw gedeelte dan zal daar toch echt op gereageerd moeten worden , mijn vrees is wel dat de Efteling iets te veel op de afwachtmodus staat , zo ook met Sinbad en fase ll.