Daarbij zijn zijn veel 'main characters' uit de tijd waar Efteling verhalen uit put nu eenmaal mannen. Ik zou het wel fijn vinden om eens een attractie te krijgen die wat minder 'character-driven' is. Hoewel we nu dus een hoop concepten door elkaar zien (niet tekeningen van hetzelfde eindproduct) ben ik niet echt overtuigd. De krullen en rood velours zien we nu ook in Symbolica en de imposante achtbaanconstructie bij de Baron, waar hij een stuk beter uit de verf komt. De hele circustrein-coaster hoeft van mij niet. Een circusgebied met tenten, theatertjes, woonwagens en huifkarren zie ik, zeker op die plek (een beetje 'verscholen' tussen de bomen, wel absoluut zitten!
Het valt me op dat we van de grote concept art van Sander de Bruijn alleen fragmenten zien. De overige, complete concepten lijken me niet van zijn hand. De balanceerconstructie kent de typische symmetrie van Karel Willemen, evenals de circustrein vol frutsels en herhalende elementen. De aanzichten van de tent kennen gelijkenissen met sommige concepten van Symbolica van Jeroen Verheij, en de circusdirecteur lijkt me ook uit zijn koker. De typische 'birds-eye view' tekeningen met de trein door het tentdoek, ingang met 'hooggeëerd publiek', station reizenrijk en het kanon naast een tent/carroussel, lijken één en dezelfde prent van Sander de Bruijn.