R013 Dat het gebied in de toekomst park word is geen speculatie toch? Daar doelde ik op. Niet zozeer wat looopings gaat lekken of wat er wel/niet zou moeten komen , ik bedoelde meer dat ik zeker weet dat we in de toekomst daar een nieuw pretparkgebied hebben en dat dit sneller is dan de meesten verwachten.
Dat was net de hele discussie he, dat de Looopings teaser te maken zou hebben met een echte Efteling aankondiging.
Ik geloof niet in een korte termijn (de komende weken, misschien zelfs dit jaar, afhankelijk hoe eea met de vergunningen loopt) aankondiging.
Dat Strookrijk een keer ontwikkeld gaat worden staat als een paal boven water, maar eerst moet de rust van alle milieuuitdagingen weer terug zijn en dan zal er pas een aankondiging komen verwacht ik.
Daarnaast geloof ik niet meer dat de concepten die er waren nog op die manier uitgevoerd gaan worden.
Misschien is zelfs t hele circus thema wel van tafel en hebben ze nu andere ideeën over de inrichting.
Looopings heeft deze concepten al een paar jaar in hun bezit en heeft erop gezeten, dus die hebben vermoedelijk een deal gehad met de Efteling dat ze toch niet te veel publiceerde, want anders hadden we dit al groot gehad.
Dat ze het nu wel doen lijkt puur een beetje clicks genereren door de Efteling Fan Community een beetje gek te maken, maar lijkt mij ook te zeggen dat de Efteling de concepten niet meer relevant vind.
Tenzij we morgen om 10.00 uur een blog artikel van de Efteling gaan krijgen, zou heel tof zijn, maar ik kan het in de huidige crisissen moeilijk voorstellen.
Progress Want ten opzichte van de huidige situatie moet er nog minimaal 70% (misschien zelfs 90%) af.
Is al eindelijk bekend wat het ijkpunt was? want dat was volgens mij nog steeds onduidelijk en niet concreet toch?
Thom98 Met de steeds strengere wetten rondom stikstof neem ik aan dat de Efteling niet toe gaat kijken terwijl het lastiger wordt om uit te kunnen breiden.
Feitelijk gezien zijn de regels als streng, vergunningen worden niet uitgegeven ivm stikstof, en zou de gemeente het toch doen is er vast een bezwaarmaker die dit tot de RvS schopt (en daar gelijk krijgt).