Michael De concept die onthuld wordt heeft alles weg van Circus Balance, dus ongetwijfeld dat ze daar iets over gaan berichten. Maar met de huidige twee projecten en de terughoudendheid van de Efteling verwacht ik eerlijk gezegd dat het eerder een aankondiging is dat Circus Balance definitief niet doorgaat en er een andere ontwikkeling voor dat gebied gaat komen
Dit lijkt mij dus ook een realistisch scenario. Om nu al met concept art voor circus balancé te komen is kwa timing met de andere projecten in de Efteling echt vreemd, zelfs voor looopings (die dit soort scoops meestal gewoon in overleg met de Efteling naar buiten brengt). Daarom kan ik me heel goed voorstellen dat het project nu officieel in de ijskast ligt en Looopings ons mag trakteren op een gelekte bouwtekening van wat had kunnen zijn.
Maar goed, wie weet, het kan nog allemaal. Voor hetzelfde geld is dit onderdeel van een nieuw zomerevenement o.i.d. en probeert Looopings ons op het verkeerde been te brengen.
Één ding is zeker: het gaat hier om een Efteling concept art, de tekenstijl van Sander is vrijwel onmiskenbaar aanwezig.