Fatouche Maar de mate waarin de Efteling bijvoorbeeld dit jaar geld uitgeeft aan onderhoud zoals Vrouw Holle en Droomvlucht, terwijl daar geen extra bezoekers door zullen komen, laat wel zien dat bezoekaantallen niet de enige drijfveer zijn voor investeringen.
Eens, ik bejubel de drift om het park op orde te houden, maar deze investeringen zijn voor behoud en daarmee ook behoud van je huidige bezoekersaantallen in mijn ogen. Je trekt er niemand extra mee.
Op de langere termijn heb je nieuwe investeringen nodig voor aantrekken nieuw publiek en -dat ben ik met de reacties hier eens- ook behoud van je huidige bezoekersaantallen. Zonder investering zakken die uiteindelijk ook. Maar zolang het park in huidige vorm de vijf miljoen bezoekers trekt, waarom dan heul veul investeren in een Strookrijk wat je niets extra oplevert?
Ik geloof er daarmee niet in dat Strookrijk in de ijskast zit, maar met de huidige onzekere tijden en voorlopig een plafond van 5 miljoen bezoekers of bezoeken deze zeker in de koelkast zit.
Veranderd de milieuvergunning gunstig, hebben we een ander verhaal overigens.
En allicht bouwen ze na 2024 een kleinere uitbreiding naast de parkgrenzen in het toekomstige Strookrijk, om bezoekersaantallen op peil te houden, maar gelijk zo’n 1/3de van dat gebied vullen met een compleet themagebied inclusief achtbaan, horeca en kleinere attracties in circusthema, zoals de geruchten gingen, lijkt mij op dit moment echt iets van de lange baan als de onzekerheid de komende jaren niet veranderd. Dan zal de investering voor ín het huidige park blijven ben ik bang.
Ik hoop dat ik me vergis.
Dutch23 En laten we niet vergeten dat de Efteling met 5 miljoen bezoeken in het park nog steeds capaciteit te kort komt.
Een en niet eens. Wachttijden zijn er amper boven de 60 min. en in mijn ervaring te ruim ingeschat vaak. Maar het park mist wel ontzettend van die rides die je snel ‘ff’ kan doen en de druk op Ruigrijk mag zeker omlaag.
Maar ik denk echt dat groei nodig is om de grootte van een Strookrijk in de vorm zoals de geruchten dat tot nu toe fluisteren te bewerkstelligen. Want dat is echt een grootse investering en dat zie ik de Efteling met haar financiële beleid gewoon niet snel doen als dat niet ook groei oplevert.
Ruubje Gelukkig ruilen gezinnen bij een recessie hun dure vliegreizen in voor een dagje pretpark. Hopelijk weegt dat zwaar mee.
Zolang die het park niet in mogen omdat het park op het huidige niveau al 5 miljoen bezoekers trekt, waarom zou je dan groots investeren?