Het is nu nog iets meer dan 2 weken totdat de grootste uitbreiding van het jaar, spookhuis Huyze Pelle, opengaat. Vandaag heb ik na het beleefd te vragen alvast een kleine rondleiding mogen krijgen achter de schermen bij het spookhuis en ik wil jullie graag een spoilervrije vooruitblik geven. Hoewel het team nog hard aan het werk was met het schilderen van de decors, zijn ze al ontzettend ver met de afwerking van de attractie en ik heb er goed vertrouwen in dat de attractie op 28 mei af is.
Uiteraard mochten er binnen geen foto’s worden gemaakt dus dat heb ik ook niet gedaan. Wel kon ik een foto maken van de gevel die nu ook af lijkt te zijn. Ziet er goed uit nu ze ook een laag hekje hebben toegevoegd. Ik mis alleen een beetje diepte doordat er voor mij wat begroeiing mist. Paar bosjes hadden het wel beter gemaakt. Maar die kunnen ze altijd nog toevoegen en daar lijkt ook rekening mee te zijn gehouden. De ligging is wel goed gekozen, beetje onheilspellend in een uithoek van het park. Ze maken in ieder geval een goede eerste impressie met deze facade voor de rest van de attractie.
De Waarbeek sprak erover dat ze een totaalbeleving willen creëren in zowel de wachtrij als tijdens de rit zelf. Ik denk dat ze dat goed is gelukt. De wachtrij gaat door het voorste deel van het huis van de grootouders van postbode Pelle heen, een van de mascottes van het park, en ze hebben daar een aantal scenes gemaakt met griezelige elementen.
Vervolgens kom je uit in de verborgen werkkamer van opa Pelle, via een opening in de muur die door een vreemd voorval openbaar is gemaakt. Hier staat een doomtreintje op je te wachten, een tijdmachine die opa Pelle zelf heeft uitgevonden. Het station zit in een mooi steampunk sfeertje en ook hier wordt een hele toffe sfeer opgebouwd met een prachtig 3D decor. Naar mijn mening ziet het er in het echt minstens zo goed uit als op de concept art die eerder door ScareZone was gedeeld.
Je stapt in en de tijdmachine wordt gestart. Je wordt meegenomen in een reis door de engste periodes uit de geschiedenis. De scenes lopen mooi in elkaar over en ook hier is vooral gekozen voor een mooie balans tussen fysieke decors en muurschilderingen met af en toe een netjes weggewerkt scherm om iets meer dynamiek te creëren. De scenes zijn wel duister en griezelig maar niet te eng, dus goed geschikt voor de hele familie.
Ik kan hierover alleen maar zeggen: mijn diepste complimenten voor het kleine team van de Waarbeek dat al deze decors in-house heeft gemaakt. Dit wordt voor een park als de Waarbeek een hele toffe attractie met toffe decors en een toffe verhaallijn voor de hele familie. Er is in elke hoek iets te zien, dus je moet vooral meerdere rondjes maken, met maar 1 rondje krijg je niet alles mee! Zeker een aanrader voor een bezoek vanaf 28 mei, en ook een goed excuus voor de twee credits die er staan 😉 .