De afgelopen dagen Piraten in Batavia meermaals mogen bevaren en ik moet zeggen: het is een ijzersterke darkride geworden!
De decors zijn wekelijk waar prachtig, de belichting is erg goed en de video mapping is écht tof. Hoe het licht aanspringt als je de eerste scène binnen valt deed me enorm denken aan Jurassic World, maar hier werkte dat nét zo goed. Ook geeft de video mapping de eerste scène enorm veel diepte, een beetje Pirates in Shanghai Disney vibes, en ook dat is iets goeds 😃
Het enige wat iets minder is zijn de animatronics, ze zien er qua looks erg mooi uit maar de bewegingen zijn erg houterig. Ook mag de balans in de audio wat mij betreft wat beter. Nu wordt de, overigens prachtige, muziek ietwat ondergesneeuwd door de vele geluidseffecten. Hier en daar is het een kakofonie aan geluid.
Qua decors is het een darkride van Efteling niveau en daar mogen ze enorm trots op zijn. Ik was sceptisch toen ze weer zo snel de oude variant gingen herbouwen, maar hetgeen er nu staat is op geen enkele manier te vergelijken met wat het was. Chapeau!👌