Convival Doel je daarmee op Spider-Man: No Way Home? Die heeft bijna 2 miljard dollar opgebracht namelijk
Kan zijn dat dit minder is dan gehoopt?
kan zijn dat ik iets verwisseld heb.. Sorry!.
Progress Je ziet het nu ook bij die Barbie film. Of die goed is weet ik niet, maar de nieuwsgierigheid en hype er omheen zijn groot. Waarom? Omdat iedereen Barbie kent en wil zien wat ze ervan gemaakt hebben.
maar er is óók een grote hype rondom Oppenheimer. Hoewel geen fictief karakter, toch beduidend minder bekend dan Barbie. Tal van andere onbekende karakters die een grote hype hebben gehad voordat ze uit kwamen. Al dan niet met groot succes. Er zijn ook genoeg films rond bekende en geliefde karakters die enorm geflopt zijn.
Wat ik in de wereld van de filmliefhebbers gewoon steeds meer en meer zie is dat er een haat ontstaat voor het toevoegen van een checklist aan items. Die items maken een film soms slecht, soms cringy en in het beste geval gewoon niet zo goed als dat het kan zijn omdat aandacht en budget is geslopen in het inwerken van deze items in plaats van het controleren op plotholes of andere fouten.
Het gevolg is dat als een trailer al wat van deze items laat zien, men er al automatisch van uit gaat dat de film slecht is. Dat is natuurlijk niet altijd terecht, waardoor een film later alsnog goed kan lopen na de nodige mond-op-mond reclame, maar het zegt wél iets over wat het grote publiek duidelijk wil en niet wil.