• WereldwijdUSA
  • Cotaland bouwt Palindrome (Gerstlauer Infinity Coaster)

Het bericht van Ride Entertainment over deze Infinity Coaster:

Tonnie Ik denk dat je niet helemaal in de verkeerde richting denkt. Ik was destijds dat topic begonnen over een recordbrekende Gerstlauer achtbaan, maar dat topic is zogezegd een beetje overgenomen door het nieuws uit Glenwood Caverns. Het zou me niet verbazen als de aankondiging waarmee ik dat topic begon eigenlijk over deze infinity coaster ging.

Toevoeging: aan de andere kant zijn er wel dingen te noemen dat er genoeg aanwijzingen zijn dat het topic al vanaf het begin over Glenwood ging. Iets met lastige locatie. De opening stond voor mei 2022, maar goed, dat kan in deze tijden rap veranderen

The_Real_Infernape Nou de baan die al voor Glenwood aangekondigd is, is wel een recordbrekende achtbaan, hoe vergezocht het record ook mag zijn.
    De Gerstlauer coaster uit dit topic zal pas aangekondigt worden op de IAAPA beurs in Orlando, welke van 15 t/m 19 november gehouden word.

En de meeste rides voor Glenwood zijn seizoens gebonden, dus een coaster in dit parkje openen tegen het einde van het jaar lijkt mij enorm onwaarschijnlijk in dat geval.

EDIT:
    Maar voor welke jaar rond geopende indoor of outdoor park zou deze coaster dan wel kunnen zijn?

The_Bullgod En de meeste rides voor Glenwood zijn gebonden, dus een coaster in dit parkje openen tegen het einde van het jaar lijkt mij enorm onwaarschijnlijk in dat geval.

The_Real_Infernape De opening stond voor mei 2022, maar goed, dat kan in deze tijden rap veranderen

ik doelde hiermee op de aankondiging van een Gerstlauer baan waar het topic mee begon, oftewel wat wellicht deze baan zou kunnen zijn. Niet op Defiance. In het begin spraken ze over een opening in mei 2022, maar dat kan nu natuurlijk opgeschoven zijn, de baan is immers nog niet aangekondigd. We gaan het in ieder geval horen op IAAPA volgende maand

22 dagen later

Nog eventjes wachten. De onthulling staat op het punt van beginnen

Het had zo mooi kunnen zijn, ze struikelen vlak voor de reveal....

AUSTIN (KXAN) — Two new rides, including a roller coaster and giant swinging pendulum, will debut at COTALAND, a kid-friendly amusement park located at the Circuit of The Americas. COTALAND is slated to open in 2022.

The Palindrome, COTALAND’s newest shuttle roller coaster, will feature a 95-foot vertical lift hill, two upside-down inversions and a vertical “hop-stall” before taking the same route backwards.

The SkyBlazer is a swinging circular platform and will seat 18 riders side-by-side. During the ride, riders will be lifted off the ground hundreds of feet in the air before a ripcord releases, sending riders swinging through the air above the park.

“COTALAND will feature everything from rides for young children to hair-raising experiences that will thrill even the most experienced theme park lovers,” Matt Hughey, senior manager of COTA Karting and COTALAND, said in a press release statement. “Something for everyone!”

Toffe baan! Uniek en toffe elementen!

Sjengske The SkyBlazer is a swinging circular platform and will seat 18 riders side-by-side. During the ride, riders will be lifted off the ground hundreds of feet in the air before a ripcord releases, sending riders swinging through the air above the park.

https://www.usthrillrides.com/skyblazercota

"anticipation turn". Zelfs de bocht van het station naar de lift wordt nu een 'element'? Wat een onzin zeg.
          Desondanks, unieke layout, leuke nieuwe invulling van een soort van boomerang. Gelukkig wordt het een infinity coaster en geen eurofighter. Het lijkt warempel zelfs of Gerstlauer normale supports lijkt te kunnen toepassen! 🤯

Niek Geloof het of niet, maar die naam is niet bedacht door Gerstlauer was eerder al te vinden op een Intamin concept, maar ben vergeten welke

Wow, ik ben echt zo benieuwd naar de Anticipation Turn! Wat een vet element zeg! Said nobody ever.

Ik moet het nog even fact-checken, maar ik hoorde iets van dat het de eerste stalen achtbaan was die over een weg geen ging? Nou...

EDIT: Ik heb het even terug opgezocht, maar de Amerikanen komen er mee weg... "First steel coaster in the USA to cross a road"

Of... toch niet? Speed - The Ride, een al lang afgebroken stalen achtbaan in Las Vegas ging ook over een weg heen! Dit was dus hoogstwaarschijnlijk de échte eerste stalen achtbaan in de USA die over een weg heen ging! (in ieder geval een eerdere)

Edit 2: Na wat meer research en rondvragen blijken ook Magnum XL200 en Goliath (sfog) over wegen te gaan... This myth is officially busted

Daarnaast staat er blijkbaar ook "streel" ipv "steel" op de slide, wat ik best slordig vind voor zo'n groot bedrijf, maargoed...

6 maanden later

Ik had dit topic nog niet eerder gezien, mede vanwege the saaie topictitel. Kunnen topictitels niet noemen over welke attractie in welk park het gaat? 🙂

Ik heb genoten van de aankondigingen en het promotiemateriaal hierboven. De belachelijke recordclaim, de debiele elementnamen... Anticipation Turn is nu al een klassieker voor mij.

• Marvin heeft hierop gereageerd.
                Marvin heeft de titel veranderd naar Cotaland bouwt Palindrome een Gerstlauer Infinity Coaster .

Liampie Ik had dit topic nog niet eerder gezien, mede vanwege the saaie topictitel. Kunnen topictitels niet noemen over welke attractie in welk park het gaat?

Zeker, maar toen de eerste geruchten voorbij kwamen wisten we nog niet wat de naam, laat staan de locatie van deze achtbaan zou worden 😉 Maar als je een topic titel aangepast zou willen hebben zodat het wat logischer klinkt, gebruik dan vooral het vlaggetje om dat aan te geven. Ik heb hem nu aangepast in ieder geval.