Toen de eerste foto’s van het Plopsa Hotel verschenen ontstonden binnen onze vriendengroep plannen om weer eens een tochtje richting de Panne te maken. Op een warme zomeravond in de Efteling werd een datum gepland en afgelopen weekend was het eindelijk zover! Een weekendje onszelf onder dompelen in alles Studio 100!
De wekker gaat erg vroeg voor een zaterdagochtend en om 8:00 zitten we al in de auto op weg naar De Panne. De planning was om daar rond 10:30 aan te komen, dat wordt uiteindelijk helaas pas 11:30 door de nodige file bij wegwerkzaamheden. Maar dat mag de pret niet drukken! We komen op de parking al direct een deel van de groep tegen en halen met z’n alleen onze tickets voor het park op (de kamers zullen rond 16:00 gereed zijn) bij de hotelreceptie. Snel het park in nu want er wacht een toffe nieuwe achtbaan op ons!
Telkens als je in het hotel ergens heen gaat kom je door de fantastische centrale hal
In het park wachten we op het ingangsplein nog even op anderen van onze groep die ook net aangekomen zijn en pikken ook wat mensen op uit Mayaland die er eerder waren. Als de groep compleet is gaan we meteen richting de hoofd attractie van dit weekend: The Ride to Happiness by Tomorrowland!
Na een korte wachtrij stappen we in en gaan we op weg… Wat. Een. Achtbaan. The Ride to Happiness is echt een fantastische achtbaan. Meteen al de briljante rol het station uit waarbij je meteen al gedesoriënteerd raakt door het draaien van de karretjes. Dan verwacht je (of ik dan toch) dat de trein meteen doorrolt op de lanceerstrook maar in plaats daarvan word je juist even stilgezet. Alsof ze je even bij willen laten komen en laten wennen aan de draaiden karretjes. Veel tijd krijg je daar echter niet voor want al snel start de lancering (die voor een Mack best krachtig is) en schiet je al draaiend door het mechanisme aan het eind van de lancering het parcours op. Wat volgt is een achtbaan waar bijna geen stukje recht van is waardoor het draaiende mechanisme van de achtbaan goed zijn werk doet! En dan is het alweer tijd voor de tweede lancering, dit keer niet vanuit stilstand maar meteen door voor de heerlijke finale van deze coaster. The Ride to Happiness is intens, onvoorspelbaar en elke rit anders. Maar tegelijkertijd goed gebalanceerd en soepel waardoor de baan nergens onprettig of misselijkmakend wordt. M.a.w. je kunt hier prima een paar ritjes achter elkaar op doen! 😉
Wat een heerlijk weer hebben we trouwens vandaag!
We wandelen wat verder het park in en komen daar de rest van de groep ook tegen, nu zijn we helemaal compleet. Voor de volledigheid dat zijn dus @Frank & @Wes, John & @Kaatjekato, @John & @Deborah met James, Marcella & Christian met Lynn en Jelle, @Martinvd & Veronique met Veerle, @Michael & Thea, @Remko & @Susanne, @Scoobyboogie, @PeC & Kiki met Noah en Liv, @Yolande & ikzelf. Een flinke groep dus! Met zijn allen gaan we verder door het park richting Heidi the Ride, een andere achtbaan die ik nog niet eerder deed. Met goede moet sluit een deel van de groep aan in de rij maar al snel blijkt dat dit door de lage capaciteit van Heidi wel heel lang zou gaan duren. We besluiten daarom om het voor nu maar even te laten en morgenochtend vroeg terug te komen. In plaats daarvan maken we een ritje met de Draak, een leuke Mack powerd die helaas wel maar een rondje per keer doet.
Een deel van de groep besluit aan te sluiten in de rij voor de K3 Roller Skater. Met een kleiner groepje lopen wij wat verder door in de hoop dat het bij Viktor’s Race wat rustiger is omdat Yolande deze ook nog moet doen voor haar bingo. Helaas staat ook hier een lange rij en blijkt dat het eigenlijk gewoon een erg drukke dag is. We pakken wel nog een ritje Anubis: The Ride mee omdat het hier, net als bij TRtH (The Ride to Happiness), een stuk minder lang wachten is. Ik had trouwens verwacht dat deze Gerstlauer na ruim 10 jaar een stuk minder comfortabel zou zijn maar dat bleek een verkeerde aanname. Natuurlijk is het een vrij wilde baan die lekker lomp is, maar rammelen doet ie weinig.
Dan door naar Wickieland! Waar het opnieuw erg druk is maar Yolande en ik toch besluiten om te gaan wachten voor De Grote Golf, een Zamperla Disc’O Coaster. Na ons ritje (zo’n 3 kwartier later) worden we opgetrommeld voor de groepsfoto bij de Kiosk op het Kermisplein bij Samson, Gert en Marie.
Gezellig clubje! 😁
En even een staatsieportret dat iedereen nu heeft van zichzelf 🤣
Dan gaan we met zijn allen richting het Bos van Plop. Gebaseerd op eerdere ervaringen met deze attractie lijkt de wachtrij enorm mee te vallen en zouden we er met een half uurtje in moeten zitten. Op zich loopt de wachtrij op dat moment ook nog best wel door. Tot we ongeveer 1/3 van de rij gehad hebben en het ineens zo goed als stilvalt. Eerst wachten we het nog even af maar als we dan al een half uur wachten en minstens nog eens zolang moeten zakt de moed toch een beetje in de schoenen en besluiten we de rij te verlaten. Het is natuurlijk zonde van de tijd maar wie weet hoe lang we er anders nog gestaan zouden hebben. En het wordt inmiddels ook wat later en we moeten wel een beetje op tijd terug bij het hotel zijn voor het buffet dat we om half 6 reserveerden. Voor we terug naar het hotel gaan maken we wel eerst nog even een tweede ritje in TRtH, nogmaals: wat een fantastische achtbaan!
Veel verder dan dit bordje zijn we helaas niet gekomen
The Ride to Happiness heeft ook best wat toffee elementen in de wachtrij
Dan is het tijd om in te checken! Terwijl Yolande dat regelt haal ik de koffers uit de auto en kunnen we deze nog snel even op onze kamer leggen voor we richting het buffet restaurant van het hotel gaan. Wij hebben een “standaard” theater kamer, maar deze voelt eigenlijk allesbehalve standaard. De kamer is namelijk erg tof aangekleed met allerlei leuke details zoals theaterstoelen, mooie rode gordijnen, spiegels met typische bolletjeslampen, etc.
Ze nemen de schoonmaak hier erg serieus
Dit is toch gaaf? 😄
Dit is alleen wel een beetje gek, dat het publiek je aan kijkt terwijl je in bed ligt 😅 Wat wel heel gaaf is zijn de lampjes die hierin verwerkt zijn wat in de avond een heel sfeervol licht geeft!
Tijd voor onze make-up!
Dan is het tijd voor het buffet in het hotel restaurant: Le Grand Buffet! Speciaal voor onze groep heeft het personeel hier een hele lange tafel gemaakt zodat we gezellig met z’n allen kunnen eten. Het restaurant is trouwens erg sfeervol en met name het buffet is erg tof aangekleed. Alsof je in de avond over een soort van food street wandelt waar je onbeperkt alles mag uitproberen van de verschillende kraampjes en zelf een kleine foodtruck. De keuze is trouwens ook erg uitgebreid dus er is ook echt voldoende lekkers om uit te proberen!
Niet de aandacht van de hele tafel maar dat het gezellig is en echt een hele grote tafel is zo wel duidelijk denk ik 😉
Na het eten gaan we snel terug het park in voor uiteraard een ritje TRtH in het donker. De rit is wederom briljant maar omdat de rit al zoveel tofs heeft voegt het donker op zich niet zo heel veel toe. Wat wel iets toe voegt is de DJ die hier inmiddels staat te draaien inclusief de nodige bubbel machines wat het Tomorrowland sfeertje nog eens heerlijk aan zet.
Maar de trein ziet er wel heel vet uit in het donker met niet alleen lampen aan de onderkant van de trein maar ook op de logo’s gericht
We maken daarna een ritje in de Nachtwacht-Flyer (zweefmolen) die een mooi uitzicht geeft over het sfeervol verlichte park maar waar het ook echt heel koud is boven in de toren. Een deel van de groep besluit terug te gaan richting het hotel, een ander deel gaat in de rij voor een Halloween experience en het groepje waarbij ik me aan sluit gaat toch weer terug naar die hele gave achtbaan die ze hier recent openden 😝
Het engere Halloween wat ze hier in de avond vieren wordt trouwens erg slim aangepakt wat mij betreft. Als je gewoon door het park loopt merk je er, ook in de avond, afgezien van de leuke versieringen en hier en daar een speciaal muziekje eigenlijk niet zoveel van. Alle scare zones en spookhuizen zijn namelijk verborgen in afgesloten gebieden zodat jonge kinderen hier ook niet per ongeluk mee in aanraking kunnen komen. Voor de doelgroep die Plopsa heeft is dat natuurlijk ideaal. Ondanks dat ik het zelf slim vind is het ook wel een beetje jammer. Ik geef niks om spookhuizen maar vind het wel leuk om een scare zone te bezoeken, maar als die ook een rij heeft dan kies ik toch net wat sneller voor de toffe achtbaan dan de scare zone 😉
Na het ritje achtbaan is het na tien uur en zijn de wachtrijen gesloten. Erg netjes trouwens, wachtrijen in Plopsa sluiten op het tijdstip dat het park sluit en daarna werkt men dus nog de rij weg die er al stond. Dat geeft mij mooi de kans om nog wat nachtelijke beelden te schieten van de achtbaan terwijl de rest alvast teruggaat richting het hotel voor een drankje in de cocktailbar.
De laatste ritjes van de dag worden gegeven
Toch heeft het altijd wel iets speciaals om zo alleen door een pretpark te lopen
Hier aten we eerder deze avond
Gaaf dat je dit soort foto’s kunt maken op de balkonnetjes in de lobby 🤩
Even een selfie met Samson en Marie
Nog steeds gek 😆
De volgende ochtend staan we redelijk op tijd op want we hebben de ontbijt shift van 8 tot 9 gekozen. Dan kunnen we eerst op het gemakje ontbijten, daarna onze spullen inpakken, uitchecken en vervolgens op tijd het park in want vandaag moeten we echt wel dat ritje Heidi gaan doen natuurlijk! Dus zogezegd, zo gedaan 😉 Ook bij het ontbijt buffet is de keuze trouwens weer enorm en kunnen we onze buikjes rond eten trouwens!
Zoals gezegd gaan we meteen richting Heidi!
Daar aangekomen staat er al een korte rij voor de poort die nog dicht zit, het is immers nog geen 10 uur. En dan begint de muziek die de dag in luid! Er wordt afgeteld van 10 naar 0 en een medewerker komt tevoorschijn.. Loopt richting de poort.. En precies op 0 begint hij de wachtende mensen te informeren dat zijn collega nog niet aanwezig is en hij de achtbaan niet in zijn eentje mag draaien 🤣 Ondanks dat we ruim op tijd waren zullen we dus toch nog even moeten wachten. De hilariteit van de situatie en de medewerker die echt wel goede zin heeft maken veel goed. Nog beter wordt het als zijn collega uiteindelijk komt aangelopen en in een rechte streep naar het station loopt zonder ook maar iets tegen haar collega te zeggen. De man kijkt ons allemaal een beetje verbouwereerd aan, haalt zijn schouders op en opent de poort. We moeten nog een paar ritjes geduld hebben maar dan zijn we aan de beurt en kunnen we Heidi eindelijk aan ons lijstje toe voegen. Een toffe woodie die lekker soepel rond rijd en heel goed past als instap achtbaan van de jongere doelgroep die Plopsa heeft.
Het thema is hier overigens ook echt wel fijn uitgewerkt!
Remko en Martin hebben er ook zin in 😎
Dan snel door naar de volgende stop om Yolande’s bingo compleet te maken: Viktor’s Race. Over deze achtbaan kunnen we vrij kort zijn, het is een Zierer Tivoli large, grappige coaster maar voor ons niet veel bijzonders natuurlijk. We zijn wel lekker snel aan de beurt want het is nog een stuk rustiger in het park dan gisterenmiddag. Daar maken we gebruik van door na ons ritje (ook hier net als bij de Draak maar 1 ronde) meteen een rondje Grote Golf te doen. Daarna gaan we nog eens langs bij het Bos van Plop in de hoop ook hier geluk te hebben met de drukte, maar dat valt tegen dus deze slaan we opnieuw over. Wel komen we weer een ander deel van de groep tegen en doet een deel een ritje Supersplash terwijl wij nog een ritje Anubis meepikken. Daarna besluiten we om met z’n allen nog wat rerides te doen op The Ride to Happiness. Dit lijkt me dan ook een goed moment in het trip report om wat stills te plaatsen die ik knipte uit de vele onrides die ik filmde (een video zal binnenkort ook volgen).
Terwijl de rest alvast richting het zwembad vertrekt maken Yolande en ik tóch nog een laatste bonusrondje, we kunnen er gewoon geen genoeg van krijgen 😁 Daarna gaan we richting het Dorpsplein om een frietje te eten voor ook wij naar het zwembad gaan. Het halen van dit frietje duurt wel net even wat langer dan verwacht, maar het smaakt gelukkig prima en dat maakt veel goed. Daarna brengen we onze spullen naar de auto en halen daar onze zwemspullen op.
Voor we gaan lunchen lopen we ook nog even door souvenirwinkel aan het Dorpsplein binnen om een houtblokje van Heidi the Ride te kopen na een tip van @Kikihendriks via Instagram 😎
Whoah dag meneer de Burgemeester!
Als wij Plopsaqua binnen gaan is een deel van de groep al uitgezwommen en gaan op weg naar huis. Met het overgebleven deel van de groep maken we nog een paar ritjes in de wildwaterbaan, die ik net als ene paar jaar geleden nog steeds fantastisch vind. Het is een leuk parcours met de juiste hoeveelheid snellere en tragere stukken en onderweg moet je goed opletten want je komt allemaal toffe elementen tegen. We nemen ook nog een kijkje in het buitenbad waar je er goed aan doet om zoveel mogelijk onder water te blijven want heel warm is het buiten niet 😆 Als we terug binnen komen gaat de rest opdrogen en Yolande en ik snel het golfslagbad in want er is storm op komst en aangezien Yolande hier niet eerder geweest is moet ze dat wel even meemaken natuurlijk!
Ik blijf de storm een fantastisch onderdeel van dit zwembad vinden. Niet simpelweg de golfslagmachine aanzetten, maar eerst begint het te flitsen, dan komt de donder van het onweer, een fikse regenbui barst los en dan gaan de golven aan en niet te zuinig ook! Het enige wat ik jammer vind ten opzichte van de vorige keer dat ik hier was dat de verlichting in het bad feller wordt als de storm begint terwijl die vroeger wat donkerder bleef. Ik snap dat dit gedaan zal zijn i.v.m. de veiligheid en het zo meer overzichtelijk blijft voor de lifeguards maar de storm met iets minder licht was wel net wat meer echt nog.
Na de storm zwaaien we de rest uit en zijn Yolande en ik de laatste van onze groep die nog aanwezig zijn in de Plopsa bubbel. We doen de banden glijbaan en de normale bodyslide, beide hebben er de vaart lekker inzitten! De glijbaan met het valluik is helaas gesloten dus die moeten we verplicht overslaan. Daarna doen we nog de race glijbaan en pikken nog een stormpje mee om daarna te besluiten dat het wel goed geweest is en gaan we ons afdrogen en omkleden om daarna ook richting huis te vertrekken.
En dan begint het op de parkeerplaats toch nog even te kriebelen he. Er is nog tijd, onze tickets zijn nog geldig, de wachtrij is kort.. Snel terug het park in voor een ritje in het treintje dat vanmorgen nog gesloten was! Jullie dachten allemaal dat ik wat anders ging zeggen he? 😉 Dat klopt op zich ook wel hoor want daarna maken we ook nog twee ritten The Ride toi Happiness. Eentje helemaal voorin en eentje helemaal achterin waarna het toch echt tijd is om naar huis te gaan rijden.
Wat een plaatje he
Tot de volgende keer!
De rit naar huis duurt overigens toch wat langer dan gedacht want net als op de heenweg pakken we tegen de verwachting in nog een flink stukje file mee. Maar uiteindelijk komen we veilig thuis en kan ik beginnen aan het bedenken van dit verslag 😉 Aan allen die gekomen waren: bedankt voor de gezelligheid en de fijne nieuwe herinneringen, aan allen die niet gekomen waren: bedankt dat je alsnog tot zo ver gelezen hebt en hopelijk een leuk beeld hebt gekregen van hoe fijn ons weekend was.
Over leuke beelden gesproken, houdt dit topic de komende tijd nog even in de gaten. Er volgt nog een video met veel Ride to Happiness materiaal waarin veel bekende gezichten voorbij gedraaid zullen komen 😉