Ik geloof dat ik redelijk alleen sta, maar ik vond de attractie in DisneySea qua rit echt heel medium. De afwerking en alles was uiteraard ongekend goed, maar het ritsysteem in DisneySea vond ik echt gigantisch afleiden. Steeds die mechanische bewegingen tussendoor terwijl je in een bootje zit doet voor mij echt af aan de ervaring.
Neemt niet weg dat ik de omgeving wel waanzinnig vond en eigenlijk teleurgesteld was dat het aanbod aan gebouwen redelijk laag was. Dus ik ben nu al blij te zien dat Frozen hier meer aanbod gaat krijgen volgens mij.
En wat betreft die bouwtijd. De acht jaar die geroepen wordt is een beetje vals frame. Het is acht jaar na de aankondiging. Wat we niet moeten vergeten is dat men na die aankondiging nog te maken kreeg met een pandemie die twee jaar duurde, een inflatie en een arbeidstekort. De vergelijking wat er op andere continenten in de tussentijd is gebeurd kan ik dan ook niet zoveel mee. Andere omgeving, andere factoren, ander invloeden. Uiteindelijk is men in 2021 begonnen met de funderingen van alle uitbreidingen en in 2022 specifiek met Frozen de lucht in gegaan en ik heb ook de indruk dat veel zaken al een tijdje gereed zijn. Dus dan kom je op een bouwtijd van drie jaar uit. Nog steeds lang, maar ook weer niet overdreven lang voor Disney projecten.