Loekiloeki Ik snap niet zo goed waarom bepaalde leden dat niet zo zien. Het is niet alsof de Efteling met deze baan aan komt kakken, want dan begrijp ik de reacties wel. Ik val overigens niemand aan nu hoor, want sommige reacties zullen vast goed bedoeld zijn. Maar vergeet niet dat we het hier over Avonturenpark Hellendoorn hebben.
Ik kan hier wel wat aan toelichten hoor:
Natuurlijk zou het een blamage zijn als de Efteling zo'n Spinning Mouse neer zou zetten, en wat dat betreft past de baan beter bij Hellendoorn dan in Kaatsheuvel. Toch ben ik zelf niet echt te spreken over de keuze van Hellendoorn. Met deze baan zetten ze niet iets meer waarmee ze zich kunnen onderscheiden van andere parken. Het is leuk voor Hellendoorn dat er een achtbaan bij komt, maar de baan zelf is middelmatig. De kwaliteit tilt Hellendoorn niet naar een hoger niveau.
Als ze voor een wat duurdere baan van Gerstlauer of Maurer hadden gekozen (bij voorkeur een custom lay-out, maar zelfs de standaard SC-2000 zou prima zijn geweest), hadden ze een heel betere baan neer gezet en had het park een niveautje hoger gekomen. (Budget is natuurlijk wel een dingetje. Ik kan niet in de portefeuille van Hellendoorn kijken.)
Ik vind Hellendoorn absoluut geen slecht park, maar ben ook niet perse fan. Ik zou het park een solide 6 zes geven. Deze uitbreiding: niet perse slecht, maar ben ook geen fan. Eveneens een 6 dus. Komt het park hier dus mee verder naar een volgend niveau? In mijn ogen niet. Daarom vind ik het zonde van de investering.