StefanV Maar het moeten wel echt heel speciale onderdelen zijn als je er al een jaar op zit te wachten en nog steeds geen zekerheid hebt wanneer het binnen komt....
Vooral op aansturingselementen is dit echt geen bijzonderheid. Relaiskasten welke gebruikt worden voor aansturing van de seinen op het spoor hebben ook plots levertijden van meer dan een jaar, en dat hangt enkel op een kleiner onderdeel wat ineens niet meer beschikbaar is. (en notabene uit Amerika moet komen, nog geeneens Azië).
Wat ik begrijp -vanuit het spoor- zijn PLC's en aansturings- of voedingskastjes echt een crime en dat waren voorheen ruim beschikbare en technologisch relatief simpele onderdelen. Dus word je als bedrijf hierdoor ook echt verrast. (al is de schaarste wel vanuit de corona ontstaan)
Overigens wacht ik zelf al meer dan een jaar op mijn nieuwe auto (besteld juni-2021, levering nu september 2022). En ook in de autoindustrie is het relatief simpele elektronica waar het nu vaak op mis gaat zover ik in wat artikelen gelezen heb.