Ik weet nog wel dat Jean Gelissen van plan was om een tilt-coaster verpakt als een soort Expedition Everest te bouwen in Nature Wonder World. Gaaf dat de comeback van dat achtbaantype nu echt een feit is.
Vekoma bouwt nieuwe testopstelling in Vlodrop
De 4de is geen grap, die gaat er echt komen.
Ik vind Toverland een hele goede suggestie. Ik kan me zomaar voorstellen dat voor 2024/2025 een volgende grote uitbreiding gaat komen, wellicht in combinatie met een hotel. Dan willen ze natuurlijk weer groots uitpakken met een knaller en dat zou zomaar een Vekoma Tilt kunnen zijn. Uniek in de regio, concurrenten hebben dit niet (en die zijn er genoeg in een straal van 200km) en prima te themen waar Toverland ook voor in is. Het zou zomaar kunnen!
- Bijgewerkt
Heel eerlijk verwacht ik die 4de ergens richting Azië te zien verschijnen. Gezien hoeveel nieuwe modellen we van Vekoma die kant op zien gaan.
scagen Die kans acht ik kleiner aangezien de tilt coasters die er de afgelopen jaren allemaal geopend zijn het prima doen plus ze zullen goedkoper zijn dan ze vanuit Europa aan te kopen. De vekoma's die er gebouwd worden zijn meestal bewezen modellen en technieken en voornamelijk allemaal aan de Fantawild parken.
Trollenbol Het verbaast me wel dat de Tilt Coaster blijkbaar weer populair aan het worden is aangezien het twintig jaar geleden niet bepaald een succes was en daardoor ook niet ''nieuw'' te noemen is. Ik zou het helemaal gaaf vinden als ook de Thrill Lift, een spectaculairdere versie die destijds als alternatief werd bedacht, op de markt komt.
Vekoma zat in die tijd natuurlijk ook in een erg lastige situatie die er ook voor zorgde dat de Tilt Coaster niet aansloeg (faillissement, conflicten met o.a. Six Flags, veel nieuwe prototypes zoals de GiB en Flying Dutchman die veel storingen hadden). Ik geloofde toen en nu in de Tilt Coaster.
Die Thrill Lift zat ook in RCT3 toch? Dat zag er heel gaaf uit. Of het haalbaar en betaalbaar is anno 2022? Ik denk het niet...
Oh die Thrillift ja. Dat was nog een ding! Tof wel die foto vanuit Vekoma.
Ik heb weer wat gebouwd aan mijn NL2 model :
Nog 2 foto's die ik jullie niet wil onthouden : (03 April 2022)
Lijkt op een gebogen drop, dat heeft die in COTAland niet…
Op het einde van het deel wat er gemonteerd zit zit GEEN twist.
- Bijgewerkt
Hij gaat ook NIET recht naar beneden, het lijkt toch echt dat hij licht naar links buigt.
Vraag me wel af, is er een tunnel? Want anders lijkt het me redelijk krap. Of is hij hoger dan het lijkt.
Als dit stuk track alleen bedoeld is om het systeem zelf te testen en niet met personen aan boord buigt de track misschien wel allen maar opzij zonder enige vorm van banking. Gewoon puur om de trein opzij te kunnen laten bewegen zodat ze het op een minimale hoogte en oppervlakte kunnen testen?
dan had je dat stuk ook kunnen weglaten en daarmee besparen op dure metalen/arbeidsuren. Ze zullen toch echt ook de drop moeten testen.