Zingo
Was een leuke trip! Voor mij was Parc Asterix nog helemaal nieuw, dus ook daar de 8 credits kunnen halen, wel ontzettend jammer dat de nieuwe spinning daar nog niet geopend is. Parc Astérix is een leuk park, ligt er mooi bij, heeft een geinig thema. Toch ben ik er minder van onder de indruk dan ik gehoopt had. Dit was een van de laatste echt grote bestemmingen die ik nog moest in Europa en ik had eigenlijk altijd alleen maar enthousiaste verhalen gehoord.
Toutatis is een hele hele leuke achtbaan, en Oziris en Pegase express zijn ook leuk. Voor de rest had ik niet zoiets van ohhhh daar moet ik nog eens in. Tonnere trilde voor mij te veel, Goudurix is gewoon een martelapparaat, en de kiddies zijn kiddies. Trace de Hourra is geinig, maar ook niet meer dan dat.
Wat me echt tegenviel was het gebrek aan een darkride. Als je ziet wat ze aan thema neer kunnen zetten, zou je denken dat ze dat ook kunnen. De semi darkride en het lange vaar gedeelte van de megasplash, bewijzen echter compleet het tegenovergestelde. Ook het eten in het park was op zijn hoogst te beoordelen met een 6,5.
Al met al heb ik wel een hele leuke dag gehad, maar er zijn echt wel verbeterpunten.
Mer de Sable was een aangename verrassing, met name Wild Buffalo en de darkride daar. Park ligt er mooi bij. Wel heel erg balen dat ook Bandidos dicht was.
Parc St Paul was echt even acclimatiseren. Na 2 mooie thema parken, is dit (met name het beginstuk echt helemaal niks. Het was ook bloedheet, dus dat hielp niet mee. Parc St Paul heeft dan weer uitschieters naar de positieve kant. Het dino stukje ligt er wel echt mooi bij. De Boomstam is leuk en Wood Express is een goeie houten achtbaan.
Goed, bij deze genoeg gepraat en nog even het lijstje:
Wild Buffalo
Silver Mountain
Toutatis
SOS Tournevis
OzIris
Trace Du Hourra
Vol d'Icare
Pégasse Express
Goudurix
Tonerre 2 Zeus
Souris Verte