Inmiddels al weer twee weken terug uit Florida.
Het was mijn tweede bezoek aan Orlando, na eerder er in 2015 te zijn geweest.
Destijds waren er wat banen gesloten en door omstandigheden toen enkele toppers niet kunnen doen.
In totaal 15 nieuwe achtbanen kunnen toevoegen aan het lijstje.
Hieronder de meest uit het oog springende:
Kumba Heerlijke old-school B&M baan. Ik weet nog dat ik een beetje in stress schoot toen ik een tijd geleden las dat deze baan weleens snel zou kunnen sluiten. Heel blij om deze te hebben kunnen doen. En wat een intense banen maakte B&M in het verleden zeg, i love it.
Iron Gwazi Ook in het mooie Busch Gardens deze topper nieuw kunnen doen. Weer een grote knaller van RMC en voor mij de beste baan van Florida. Hij haalt het echter niet bij Steel Vengeance en Zadra voor mij.
Incredible Hulk Ik weet nog dat, toen ik in 2015 naar Orlando afreiste, ik net een week te laat was. Begin september destijds werd deze baan gesloten om een jaar later weer te heropenen. Dat was een pijnlijk moment voor mij toen ik voor de baan stond. De jaren daarvoor was dit echt een must-do coaster voor mij.
Omdat ik van intense achtbanen hou is dit (voor velen verrassend wellicht) één van de beste banen van Florida. Omdat de thermometer regelmatig de 35/36 graden aantikte zag ik regelmatig sterretjes in het eerste gedeelte. Als hij na 2/3e van de rit niet zo enorm tam werd was het zelfs voor mij een top 10 achtbaan geworden.
En wat een ontelbaar vele ritten heb ik op dit beest gedaan.
Velocicoaster Wow! Wat een topper. De sfeer in de wachtrij, de prachtige trein, het wachten voor de eerste launch...., wat een heerlijke sfeer. Net als Taron is het eerste gedeelte wat rustiger maar het gedeelte na de tweede launch gaan alle remmen los. Heerlijk!
Hagrid's Magical Creatures Moterbike Adventure Geweldige baan. Los van het thema en het budget hoop ik dat de Efteling ooit zoiets neer gaat zetten.
Mako Oké, ik hou van intense achtbanen. Daarom ben ik vaak niet super enthousiast van een hypercoaster van B&M. Maar deze baan was écht goed. Heerlijk genieten van begin tot eind in een heerlijke flow door de baan heen.
Pipeline the Surf Coaster Op YouTube kom ik veel lovende verhalen tegen over deze nieuwe versie van de stand-up van B&M. Ik zelf was minder fan.
Het ritverloop vond ik wat aan de saaie kant. Voor mijn gevoel probeert B&M de laatste tijd wel heel erg binnen de lijntjes te kleuren. Maar wellicht is deze baan ook echt als familiebaan bedoelt.
Hoewel er echt een enorme airtime op deze baan zit, vond ik de beugels niet aangenaam. Die gingen behoorlijk strak zitten.
Omdat de dispatchtijden echt richting de 5 minuten liepen moest je vaak lang wachten in de breaks om weer het station in te kunnen en dit was met een drukke beugel niet erg aangenaam.
Het duurt nog steeds een eeuwigheid voor iedereen goed staat en de trein uiteindelijk kan vertrekken.
Al met al weer een geweldige vakantie gehad. Ook de twee nieuwe Disney banen vond ik erg tof. Guardians of the Galaxy is de nummer 1 van het Disney resort. Wat een puik werk heeft Vekoma hier weer geleverd.