Gisteren eindelijk in Toverland geweest. Ondanks mijn gebruikersnaam woon ik al een tijd niet meer in Brabant, en Toverland is voor ons niet heel dichtbij. Erg mooi park overigens.
In Sevenum Boosterbike, Troy, Fénix en Dwervelwind gedaan.
Boosterbike was een leuke start van de dag. De lay-out is eenvoudig, maar de airtimeheuveltjes doen hun werk en de launch is best geinig. Een leuke opwarmer voor Hagrid's en Tron, die we in de nabije toekomst hopen te doen.
Troy is een lekkere houten achtbaan met een prima drop, veel airtime en een straf tempo. Mijn metgezel is wat minder van de houten achtbanen, dus het is bij 1 ritje gebleven, maar daar heb ik wel van genoten.
Dwervelwind is een grappig baantje. Ik ben nog niet in een extreme spinner geweest (volgend jaar hopelijk Ride to Happiness) dus deze mildere variant was een leuke kennismaking met een spinner. Ik ben doorgaans minder van dingen die rondjes draaien, maar kon dit wel waarderen, ook vanwege de mooie ligging, de onboard audio en het hoefijzerelement, het leukste deel van de baan wat mij betreft.
Fénix gedaan aan beide kanten. Wat een fotogenieke baan is dat! Dat felle blauw, die ligging over het water met de bootjes eronderdoor en de sierlijke lay-out: deze B&M is een lust voor het oog. Genoten van met name de dive drop, de Zero-G roll, het uitzicht boven en de theming., Die animatronic is echt gaaf! Verder wat leuke airtime meegepikt toen we achterin zaten en een gegarandeerde greyout in de helix. Fijne baan. Ik weet nog niet precies waar ik hem zou plaatsen in mijn NL top 5. Untamed staat voor mij op eenzame hoogte, maar ik blijf ook fan van Goliath en Lost Gravity en dat ene ritje op Troy was ook prima bevallen.
Hoe dan ook: Toverland is een heerlijk park en zeker niet alleen vanwege de coasters.