Normaal ben ik niet zo van de cijfertjes, maar na de laatste vakantie stond de teller op 398. Het was de bedoeling dat na die vakantie Walibi het volgende bezoekje aan een pretpark zou worden. Maar het zou toch wel leuk zijn als Untamed nummer 400 zou worden. Maar dat zou betekenen dat ik nog ergens een achtbaan zou moeten doen. Gek genoeg heb ik de twee achtbanen die het dichtst bij mijn huis staan nog nooit gedaan al moet ik wel zeggen dat die tweede er net een paar weken staat. De keuze moest dus gemaakt worden tussen een buitenlands tripje of pannenkoeken eten. Dat laatste is natuurlijk leuk, maar de keuze viel toch op een paar uurtjes buitenland en zo kwam het dat Achterbahn in Kernie's Familienpark nummer 399 werd. Een powered waarin ik me net iets minder ongemakkelijk zou voelen dan in de speeltuin in Voorst. Ik denk dat het inmiddels al een jaar of 20 geleden is dat ik een rondleiding in de kerncentrale gehad heb, maar voor zover ik me kan herinneren stond het pretpark nog in de stijgers. Ik denk een leuk parkje als je kinderen hebt tot een jaar of 12, maar ook hier had ik het verder wel snel gezien.
Al het bovenstaande had hier nooit gestaan als Walibi niet had besloten om Robin Hood een RMC behandeling te geven. Ik had niet zo'n behoefte aan de drukte van de openingsdag, maar om nu nog een hele tijd te wachten ging ook niet lukken. Dus om de drukte van de vakanties toch nog een beetje voor te zijn, zijn we gisteren nog even naar Walibi geweest. Ik heb nog steeds een beetje een dubbel gevoel bij de ombouw. Robin Hood was voor mij eigenlijk de eerste serieuze houten achtbaan en eerlijk gezegd heb ik het eigenlijk altijd een leuke attractie gevonden, ondanks de vele negative reacties, met name in de laatste jaren van vele anderen. En buiten dat ik het een leuke baan vond, vind ik het toch nog steeds jammer dat er een attractie vervangen is in plaats van een compleet nieuwe attractie. Daarbij is naar mijn mening de verhouding in het aanbod toch wel behoorlijk scheef komen te liggen.
Maar zoals gezegd is het gevoel dubbel, want het hele gemis wordt misschien nog wel meer dan dat gecompenseerd met de beste achtbaan van het land en ik durf te stellen dat het de beste achtbaan is die ik tot nu toe heb gedaan in Europa. In Nederland is na 17 jaar Goliath van de troon gestoten. Waar Troy in de buurt kwam bleven voor mij beide B&M's toch nog een straatlengte achter. Wat een baan hebben we hier gekregen. Dit was mijn vijfde RMC en eigenlijk vond ik alleen Steel Vengeance beter. Verschillende ritjes gedaan en back seat beviel het beste. De baan verveeld vanaf de drop eigenlijk geen moment en blijft maar gaan. Het unieke element is geweldig, maar eigenlijk vond ik de laatste roll net voor het einde misschien nog wel het beste.