Een weekje Frankrijk achter de rug met de volgende credits erbij:
Nigloland
Een mooi themapark, we zijn daar drie kwart dag gebleven en hebben behalve de achtbaancredits ook nog wat andere dingen erbij gedaan. Goed ingericht, mooi onderhouden en gewoon een hele fijne plek om te zijn. Aanrader!
- Descente en Schlitt
- Noisette Express
- Krampus Expédition
- Alpina Blitz
- Spatiale Expérience
- Gold Mine Train
Walibi Rhône-Alpes
De kleinste van de 3 Walibi parken, maar de minste? Qua thematisering, aankleding en hoe het park erbij ligt vind ik dat zeker niet. Qua 'rauwe attracties' vind het ietsjes minder. Mystic overtuigt absoluut, Timber deed mij niet zoveel, en ik vond Mahuka ook tegenvallen. Alsof ie vierkante wielen had. Pas vanaf de tweede launch werd Mahuka wat. Ik ga voor de rauwe intensiteit.
- Mystic
- Timber
- Woodstock Express
- Generator
- Mahuka
- Coccinelle
Le Pal
Le Pal leidt aan het 'personeelstekort-probleem': teveel attracties draaien daar met 1 persoon, en dan loopt het niet echt door. Wel een groot park, en Yukon Quad vond ik erg sterk. Het was jammer dat Yukon Quad heel laat pas open ging (dat zorgde voor heel veel druk bij de andere attracties.
- Azteka (2021-)
- Twist
- Tigre de Sibérie
- Fjord Explorer
- Yukon Quad
Parc des Combes
Een heel klein, charmant parkje met een buitengewone sterke booster. Leuke sfeer, fijne plek.
- Alpine Coaster
- Déval'Train
- Boomerang
Fraispertuis City
Over een fijne plek gesproken! Wat een leuk parkje is dit, goede aankleding, goede sfeer.
- Timber Drop
- Ronde des Rondins
- Grand Canyon (2005-)
Walygator Grand Est
Kan dit park uit z'n lijden verlost worden en Monster naar een fatsoenlijke bestemming (in de polder is hier vast wel ruimte voor te maken) brengen? Monster is de enige reden om naar Walygator te rijden, maar wel een hele goede reden! Wat een enorme geweldenaar is dit. Een van de beste inverts qua rauwe intensiteit, vooral die tweede helft is waanzinnig. Montu is voor mij nog de echte topper, maar deze komt heel dichtbij in de buurt.
- Family Coaster
- Comet
- Monster
Tixier, (Jeannot (?))
- Gold Mine