Het is al weer een paar weken geleden, maar vorige maand ruim 2 weken door het Verenigd Koninkrijk gereisd met een paar vrienden. Ik ga niet alles hier opsommen, maar ik wilde toch wel even wat highlights kwijt:
#230 - Scenic Railway - Dreamland Margate
De oudste achtbaan van Engeland. Hier hebben we achteraf heel veel geluk gehad, want nog tijdens onze trip is deze gesloten na hevig beschadigd te zijn.
#237 - Swarm - Thorpe Park
Normaal ben ik absoluut geen fan van wing coasters. Fēnix en Flug der Dämonen hebben mij nog nooit echt omver weten te blazen. Bij Swarm was dat wel anders, een van mijn favoriete achtbanen in het VK!
#250 - Velociraptor - Paultons Park
Toeval bracht dat we voor deze mijlpaal in Paultons Park uitkwamen. Een erg leuk park, maar ze hebben daar niet echt toppers op achtbaangebied. Zonder er echt over nagedacht te hebben, bleek Velociraptor mijn 250e achtbaan te zijn.
#267 - Smiler - Alton Towers
De achtbaan waar ik het meest naar uitkeek op de trip naar het VK, een bucket list coaster sinds de eerste dag dat ik achter het bestaan ervan kwam: The Smiler. Het moet je ding zijn, en het is absoluut niet de soepelste achtbaan, maar voor mij was het het absolute hoogtepunt op mijn vakantie! Overigens kan ik met highlights uit Alton Towers makkelijk een eigen post vullen, er staan daar toch wel een paar toppers van attracties.
#285 - Big One - Blackpool Pleasure Beach
Ooit een letterlijk hoogtepunt, nu vooral gewoon middelmatig en pijnlijk. Het is een van de weinige Arrows in Europa, en was de eerste hyper coaster in het contintent. Ondanks dat hij niet meer heel bijzonder is, ben ik wel heel blij dat ik hem heb kunnen doen, want onze 1e dag in Blackpool was deze heel de dag dicht. Wie bouwt er dan ook een hyper coaster aan zee...
#300 - Roller Coaster - Great Yarmouth Pleasure Beach
Door puur toeval bleek het dat zowel ik als een van mijn vrienden in Great Yarmouth een mijlpaal zouden behalen. Voor mijn vriend is dat toen de Tyrolean Tubtwist geworden in Joyland, voor mij de Roller Coaster (de twee-na-oudste achtbaan van het VK) die slechts een mijl verderop aan het strand stond.
Uiteindelijk hebben we in 17 dagen wel 13 parken en een kermis bezocht, 74 nieuwe credits behaald en is mijn eigen coaster count op 302 credits beland. Een geslaagde vakantie dus!