Was stiekem natuurlijk al bekend, want Spidey zal in Japan inderdaad sneuvelen. Het is geen toeval dat 2022 zowel de openingsdatum van de nieuwe Pokémon-attractie als de expiration date van de Spider-Man licentie is. Wel opvallend dat ze een aparte deal met The Pokémon Company hebben gesloten, ik ging ervanuit dat dit onder de bestaande deal met Nintendo (die immers de eigenaar is van alle copyrights op Pokémon) zou vallen.
Zeker in Japan neemt Nintendo de boel nu flink over in Universal Studios, eerst het Mario en recent aangekondigde Donkey Kong-gebied, en nu aan de andere kant van het park een eerste Pokémon-attractie.
Dream_wizard Vraag me af welke generatie pokemon ze gaan gebruiken en wat voor ride het gaat worden
Pokémon kennende voornamelijk de eerste en meest recente generatie. De Mario Kart attractie was gemaakt met een game engine zodat die kon worden aangepast als er straks een nieuwe Mario Kart game uit komt, ik vermoed dat ze voor Pokémon een vergelijkbare aanpak zullen plannen. Het wordt naar alle waarschijnlijkheid overigens een retheme van de Spider-Man ride met gebruik van dezelfde track, er zou sowieso heel weinig tijd zijn om dat voor 2022 nog aan te passen. Universal had voor Potter al eens een special effect ontwikkeld waarin je (veilig) mikpunt wordt van een vuurspuwende draak, hopelijk zien we dat effect in deze attractie terug met Charizard. 🙂