Convival Nemesis is echt niet zo'n publiekstrekker meer
Gebaseerd op? 1 bezoekje, wat losse flodders van de Looopings app, en jij die - ik gok - Nemesis niet zo'n goede baan vond?
Als jij je herhaalt doet ik dat ook even: we pakken even dit tabelletje erbij die ik van Queue Times heb afgehaald, gemiddelde wachttijden van het hele jaar:
Laten we eens berekenen wat die wachttijden zijn in verhouding tot de capaciteit. We weten allemaal dat Merlin een pauperbedrijf is dat graag voordringpasjes verkoopt, dus laten we uitgaan van 1 - volle - trein op elke baan, met 2 minuten in- en uitstaptijd per rit, en met de ritduur van YouTube geplukt.
Smiler: 12 ritjes per uur, 192 mensen per uur
Wickerman: naar boven afgerond 14 ritjes, 336 mensen per uur
Nemesis: 15 ritjes, 480 mensen per uur
Rita: naar boven afgerond 17 ritjes, 272 mensen per uur
TH13TEEN: 15 ritjes, 300 mensen per uur
Oblivion: naar boven afgerond 17 ritjes, 272 mensen per uur
Als Nemesis dan de standaard is met 18 minuten en 480 mensen per uur, dan zou Smiler met een vergelijkbare capaciteit ook 18 minuten hebben staan, Wickerman 43 minuten, Rita ook 18, TH13TEEN 21, en Oblivion 12. Behalve ten opzichte van Wickerman als uitzondering doet Nemesis het dus helemaal niet zo gek.
En ja, niet elke baan heeft 2 minuten in- en uitstaptijd. Sommige wat minder, sommige wat meer. Ook zullen banen als The Smiler en Oblivion zelfs op rustige dagen met minstens 2 treinen draaien, en zijn er tal van andere aandachtspunten die ik negeer. Maar het punt is, je kunt niet zeggen dat een baan niet populair is en daarom prima weg kan zonder goede argumentatie, vooral als deze ook veruit het meeste mensen per uur kan verwerken (met alleen Oblivion op volle capaciteit als competitie).