Ik twijfel over dit gerucht. Ik weet niet of het waar is (dat kan ik niet beoordelen), maar het lijkt me onwaarschijnlijk. Paar dingen, ben benieuwd wat jullie ervan vinden:
1) B&M bouwt betrouwbaar spul. Zie hier de oudste B&M-achtbanen: https://rcdb.com/r.htm?order=-8&ot=2&mk=6831&ii. Alles dat B&M gebouwd heeft in de jaren rondom Nemesis (1990 - 1998) is nog operationeel. Zo ver ik weet is Incredible Hulk de enige B&M die een retrack heeft gehad. Hoe kan het dan dat bij Nemesis zowel de track als de treinen op zijn?
2) Merlin staat erom bekend dat ze op centen letten. Maar dan lijkt het me logischer om voor een retrack + nieuwe treinen te gaan. Kijk bijvoorbeeld naar de Python: de renovatie kostte 'maar' 4,5 miljoen euro. Goedkoper dan een nieuwe achtbaan.
3) Nemesis is een iconische achtbaan voor de UK. Als ik de reacties op fanfora lees, vinden sommige fans het nog steeds de beste achtbaan van de UK (27 jaar na opening!). Zoiets is het behouden waard. Een ander park van Merlin (Gardaland) heeft ook vorig jaar een retrack gehad, dus het zou me verbazen als Nemesis die moeite niet waard is.