Ik denk dat Europa-Park geluk heeft gehad dat ze zelf het ride-systeem gemaakt hebben - mocht het voor een ander park geweest zijn, dan vermoed ik dat het mogelijk niet zo snel gegaan was. Met alle respect voor Europa-Park overigens.
Maar mocht de Droomvlucht afgebrand zijn, dan wil ik liever niet dat de Efteling alles rusht - we weten dat de Efteling heel snel kan bouwen en snel nieuwe attracties neer kan zetten. Max en Mortiz is echt zeer snel neergezet geweest.
Maar daar gaat een ruime periode van voorbereiding aan vooraf - hoe lang op voorhand is niet aangekondigd dat de Bob weg ging en de eerste concepts naar boven kwamen?
Als ze iets zoals de Droomvlucht zouden bouwen, dan heb ik liever dat het hele ontwerpteam zich er op kan storten en de attractie nog beter neer kan zetten dan hij al was. Want hoe geweldig de Droomvlucht ook is, de leeftijd zie je er ondertussen wel aan (om verschillende redenen). Dus dan zou dat de perfecte kans zijn, om nieuwe technieken en zaken te proberen in de Droomvlucht.
Ik twijfel er niet aan dat de Efteling een geweldige heropbouw zou afleveren. De laatste darkride die de Efteling gebouwd heeft wordt aanzien als een van de beste darkrides in de wereld, ook al hebben wij fans er genoeg op te zeggen (maar, fans van elk park hebben dat wel).
Nadat ze zoiets als Symbolica neergezet hebben, zou een moderne versie van de Droomvlucht ons écht omver blazen. Zeker als ze daarmee de kans krijgen om fouten uit het verleden recht te zetten, zoals de veehok-wachtrij, de vreemde lay-out van het station, het problematisch (en lawaaierig) ritsysteem, om een paar te noemen.
En qua budgetten... als het gaat over de absolute topper van je park, of je meest populaire attractie, dan kan ik mij absoluut inbeelden dat ze er genoeg budget gaan insteken. Beeld je in hoe hard dit gebruikt kan worden voor marketing, hoeveel mensen extra de Droomvlucht 2.0 zou lokken... ik denk niet dat ze hier extreem met de kaasschaaf over zouden gaan.
Ik denk niet dat we superveel animatronics te zien zouden krijgen, of zeer gedetailleerde, maar op dit moment zijn er denk ik 2 serieuze figuren in de darkride, Koning Oberon en de Koningin die op 2 plekken opduikt. Alle elfjes zijn vrij simpel en zelfs al worden die iets geavanceerder, dan denk ik niet dat het zo onbetaalbaar zou worden...
Nee, ik ga er vanuit dat de Efteling iets geweldigs zou neerzetten, maar absoluut niet in Mack/Europa-Park breakneck speed.