Erik Ik denk dat het helaas gaat om hartfalen of een andere medische oorzaak en niet om een ongeval of technisch mankement aan de attractie.
Ik heb slecht nieuws.
Lokale media heeft hier toegang gekregen tot de audio van de alarmcentrale en de hulpdiensten. Dat is vrij normaal, maar de publieke quote is schrikbarend. Na twee telefoontjes naar de alarmcentrale gaat de volgende informatie naar de ambulances uit: "We need emergency medical services at Glenwood Caverns for a party that fell out of the shaft ride. The party is at the bottom of the shaft."
Voor wie de attractie niet kent: je stapt boven in 't gebouw in, de vloer klapt weg en dan na een kort showelement val je tientallen meters de mijnschacht in. Beneden volgt nog wat licht en audio, waarna je naar boven wordt getakeld en weer uitstapt. Het slachtoffertje is dus ergens in dat proces de schacht in gevallen.
Wat een nachtmerrie. Als het park niet kan bewijzen dat 't kind of de ouders iets fout gedaan hebben, dan weet ik niet hoe de toekomst eruit ziet voor de attractie en eventueel zelfs het park. Toegegeven, het voegt iets toe aan de spanning, maar van een beugel is bij de Haunted Mine geen sprake. Het is meer een gordel. Afwachten dus, maar hier zijn ze meestal wel vrij transparant over wat gebeurd is, dus we zullen over paar dagen wel meer horen.
De attractie gaat nota bene over iemand die dood is gevallen in de schacht en zijn verhaal vertelt...