Nadat het ons vorig jaar zo goed was bevallen kon het natuurlijk niet anders dan dat we ook dit jaar weer een nachtje op het Pop-Up Summer Camp van Toverland zouden verblijven. Zo vertrokken wij op zaterdag 7 augustus richting het zuiden voor 2 dagen magie!
Tegen het middaguur komen we aan bij het park en parkeren de auto op de gratis parkeerplaats voor campinggasten. We gaan richting de receptie die zich bevindt bij de oude ingang en nemen onze polsbandjes voor de camping in ontvangst. Deze zorgen ervoor dat we gedurende ons verblijf gebruik mogen maken van de oude ingang als speciale ingang voor campinggasten. Altijd fijn om te merken dat iets gedaan is met de feedback die je vorig jaar gegeven hebt! We zijn nog iets te vroeg om al een tentje toegewezen te krijgen dus daar komen we straks voor terug, nu eerst een rondje door het park maken!
Het is letterlijk een rondje lopen want we wandelen helemaal naar Avalon om vervolgens te besluiten dat het tijd is voor een lekkere hamburger bij Katara Plaza (de Mexican burger is de favoriet bij @Yolande en ondergetekende). En na deze burger is het dan toch echt tijd voor actie! Op naar Merlin’s Quest! 😉 Daar staat een vrij lange rij maar we besluiten toch aan te sluiten en een ritje te maken. Ik blijf dit een hele fijne ride vinden en het indoor stuk maakt me nog steeds nieuwsgierig naar wat Toverland van een complete dark ride zou maken.
Na dit ritje is het inmiddels na drieën wat betekend dat we ons tentnummer kunnen gaan ophalen bij de receptie van de Pop-Up Summer Camp. Ons wordt de sleutel van tent nummer 101 overhandigd, aan de rand van de camping. “Een sleutel?” Hoor ik je trouwens denken, dat klopt. Toverland heeft alle tenten voorzien van een hangslot zodat je de tent op slot kan doen. Natuurlijk is het nog steeds zo dat een tent niet zo heel veel bescherming biedt voor je waardevolle spullen (gewoon thuislaten natuurlijk) maar het maakt het de gelegenheidsdief een stuk lastiger om bij je spullen te komen. Goede zaak dus!
Bij de tent aangekomen merken we nog meer goede zaken. De inboedel van de tenten is er namelijk een stuk op vooruit gegaan! Naast de twee bedden en de losse led lantaarn die we vorig jaar ook tot onze beschikking hadden waren er nu ook hoofdkussens, dekbedden, strandstoelen, kleedjes en hing er een gezellige lichtsnoer rondom de stok in het midden van de tent. Er hadden eigenlijk ook nog kleine kussentjes voor bij de strandstoelen moeten zijn, maar die ontbraken in onze tent. Aangezien we die toch niet nodig hadden hebben we dat pas gemeld bij het uitchecken en gingen ze het in orde maken voor de volgende kampeerders.
Nog een pluim voor Toverland trouwens, rond de inchecktijd fietste er een meneer van Toverland de camping rond om overal te vragen of alles in orde was. Het bleek dat onze led lantaarn zijn batterijen leeg waren. Die ging dus meteen mee en ik geloof dat de beste man binnen 10 minuten terug was met een mooie nieuwe lantaarn voor ons. Dat is nog eens service! We maken daarna nog snel even ons bed op en gaan dan terug richting het park, dit keer via de Port Laguna ingang want dat kan natuurlijk ook met je bandje 😁
Aangekomen in Port Laguna staat The Battle of Port Laguna op het punt om te beginnen. Ik heb niet zo heel veel met duikshows maar als ie dan toch bijna gaat beginnen kan ik er best even voor blijven staan/zitten en is het best een vermakelijke show. Al heb ik de verschillende duiken de afgelopen jaren al wel een paar keer voorbij zien komen in de verschillende parken.
Daarna wandelen we nog eens een rondje door het park (het was een beetje een besluiteloos dagje geloof ik 🤣) en komen daarmee terecht op de Foodstreet aan de vijver van Expedition Zork. Inmiddels gaat het richting etenstijd maar aangezien de lunch met de burgers best flink was besluiten we voor wat kleiners te gaan. We nemen een tosti van Lekker Hotel Mama en deze smaken meer dan prima! Geen simpele bruine boterham met een plakje kaas ertussen zullen we maar zeggen 😉
Inmiddels begint het weer een beetje om te slaan en de lucht wat dreigender te worden en besluiten we dat we voor de buien maar vast een plekje zoeken in het Wunderwalt. We strijken daarom een tijdje neer in de Biergarten met een thee voor @Yolande en een cola voor mijzelf. Als de buien weer voorbij zijn gaan we meteen door naar Port Laguna want daar gaat zometeen Summer Feelings van start! En zoals je op de foto’s zult zien, na regen komt zonneschijn of in ieder geval een mooie lucht met veel kleurtjes.
Tijdens de laatste druppels begint de zon al door te komen.
Heuse photoshoots hier
Elke keer als ik in Port Laguna loop besef ik me weer hoe enorm fijn ik dit gebied vind. Je waant je hier echt op een exotische bestemming. Zeker als de avond valt en het wordt verlicht door de vele zomerse lampjes. Het is gewoon on-Nederlands goed!
Zoals je aan de laatste foto misschien al wel gezien hebt is het inmiddels tien uur geweest en tijd om het park te gaan verlaten. Tijd om richting onze tent op de camping te gaan waar we lekker nog een tijdje buiten zitten aan de picknick tafel voor we naar binnen worden gejaagd door de regen. Waarbij we natuurlijk niet te veel herrie maken om de buren niet tot last te zijn. Zoals in het algemene topic over het Pop-Up Summer Camp al werd genoemd is dat misschien nog wel iets voor Toverland om naar te kijken bij een volgende editie. Ik snap dat je het vanaf een bepaalde tijd rustig wilt hebben op de camping maar om half 11 kan ik echt nog niet slapen en een deel van de charme van de camping is natuurlijk om na een dagje Toverland nog lekker even na te borrelen. Dus misschien is het inderdaad mogelijk om aan de rand van de camping ergens een plekje in te richten waar dat gedaan kan worden zonder andere gasten wakker te houden.
Heerlijk sfeervol dit 😍
En toen was het alweer tijd om op te staan!
Net als vorig jaar hebben we het ontbijt er weer bijgeboekt en dat was wederom prima in orde. Per persoon 2 broodjes, een croissant, verschillende soorten beleg, eitjes, koffie/thee en nog een koud drankje. Helemaal prima dus. Al heb je natuurlijk wel altijd baas boven baas en stonden de buren gewoon pannenkoeken te bakken voor het ontbijt 😉
Na het ontbijt pakken we onze spullen in en maken de tent weer netjes. Tijd om de sleutel in te gaan leveren en nog een dag in het park door te brengen! Het plan is eigenlijk om te beginnen met de Maximus Blitzbahn aangezien de rij daar altijd lang is en we met de ingang voor camping gasten een mooi voordeel hebben om sneller bij de rij te komen dan de reguliere gasten. Helaas loopt dat plan spaak, de Blitzbahn heeft deze ochtend een storing en daardoor inmiddels ook al een flinke rij met mensen die hopen dat hij toch snel opent. Dan maar een rondje achtbanen doen dus snel door naar Dwervelwind waar we een rondje mogen blijven zitten omdat er nog geen rij staat. Ritje Fenix erachteraan en als laatste van deze combo doen we ook nog een ritje Toos Express.
Nu is het nog rustig 😉
Da’s ook wat, trein kwijt
Wat is de Magische Vallei toch een heerlijk groen stukje pretpark!
Rond de lunch komen we weer op de Foodstreet terecht en deze keer nemen we een lekker frietje van de Friethoes. Heerlijk hoor al deze foodtrucks in het park! Na de lunch gaan we richting Avalon om naar het showtje met Merlijn te kijken waar kinderen een stoomcursus tot ridder krijgen. Vermakelijk om eens te kijken maar we zijn niet echt de doelgroep denk ik 😉 We pakken nog een ritje Fenix mee waar de rij niet al te lang is om daarna in het zonnetje met een ijsje neer te strijken in Port Laguna ter afsluiting van dit bezoekje aan Toverland.
Dit uitzicht gaat nooit vervelen
En dit ook niet
🤤
Het waren weer twee fijne dagen Toverland, wij gaan volgend jaar zeker weer een nachtje op het Pop-Up Summer Camp logeren al hoop ik dat de camping vanaf volgend jaar een wat vastere vorm gaat krijgen want dat het een succes is, dat is nu wel duidelijk!