Arathonk Maar dat bouwterrein word tijdelijk ook nog gebruikt voor de - deels - vernieuwde rietenkap en bouw nieuw facilitair gebouw natuurlijk.
Eens, terechte opmerking van je. Mijn gok zou dan voor nu ook zijn start van de bouw na de zomer.
Maar ik probeerde daarbij in mijn post aan te geven dat de grootte van het bouwterrein ook wel eens een eerdere start kán suggereren en het ook niet zou verbazen dat ze de luwe voorjaarsperiode al wat fundatiewerk ofzo doen.
Einde zomer is vanaf nu nog bijna 9 maanden (september), dat is best wel een lange voorbereidingstijd om al die tijd zo'n bouwterrein tot beschikking te hebben. Wij hebben zat spoorprojecten waarbij dat de totale voorbereidingstijd is inclusief nog een stuk detailontwerp en werkvoorbereiding en dat doe je in principe allemaal nog op kantoor. Ik geloof dat de realisatie van het hotel zich nu niet in een hele andere fase van ontwerp/voorbereiding bevind.
Aan de andere kant is een van de grootste kostenposten voor een bouwterrein het mobiliseren ervan, niet zozeer de huur/gebruik, dus in een keer de boel groot optuigen omdat je het voor de lopende projecten rieten kap / zonnepanelen / herbouw facilitaire gebouwen en voorbereiding hotel nodig hebt is ook niet gek.
Als we bij het spoor meerdere buitendienststellingen hebben is het altijd een financiële afweging om voor elke BTD de boel op te tuigen of om het ketenpark/bouwterrein wat langer te laten staan. Zeker als het niet in gebruik is, betaal je er enkel huur aan en dat zijn de kosten niet.