Ruubje Net zoals het Efteling Theater. Efteling doet nu eigen producties. Leuk natuurlijk, maar ik denk dat als ze het theater verhuren aan Stage entertainment, dan weet je ook zeker dat je theater elke avond bom vol zit. Restaurant Pinocchio gebruiken voor theater arrangementen. Een theater niet alleen voor Efteling gasten, maar ook voor mensen die enkel en alleen naar het theater willen. En waar kunnen ze vooraf- of na de voorstelling een hapje eten als ze geen gebruik maken van een arrangement? Juist. Op het Dwarrelplein.
Marvin Het is natuurlijk ook gewoon je eigen schuld als je kort na sluitingstijd het winkeltje bij de uitgang binnen loopt en verwacht rustig te kunnen winkelen. Al was die winkel 3x zo groot dan houdt je nog steeds hetzelfde probleem.
En juist daar zou Efteling op moeten inspelen. Niet dat mensen denken van: "Ow het is te druk in Efteldingen. Laten we maar meteen naar huis gaan". Weet je hoe dom het is om deze mensen te laten lopen. Het zijn er zoveel. "Al was deze winkel 3 x zo groot dan houdt je nog steeds hetzelfde probleem" zeg je. Efteling zou deze mensen op een andere manier even moeten bezighouden. Doormiddel van entertainment, een snelle hap eten. nog even rondhangen op het Dwarrelplein/Uitrijk. En daarna even shoppen.
Kevjoe Dus wat extra horeca betreft... op het Hotel-restaurant na, zou ik niet teveel extra's verwachten in die buurt. Er is al een ruim seated restaurant in de vorm van Pinokkio, je hebt al Fabula Restaurant, Frau Boltes Kuche, Oase, Hollandsche Gebakkraam allemaal binnen een straal van enkele minuten stappen. Ik denk dat het dan logischer is om bv. Frau Boltes langer open te houden.
Lees mijn aller bovenste opmerking in dit bericht. Pinocchio Restaurant lekker bij het theater houden voor arrangementen. Mensen die naar het theater gaan en geen gebruik willen maken van een arrangement, kunnen een hapje eten op het Dwarrelplein/Uitrijk. Je kunt zoveel meer met dit plein.
Nu zorgen ze met de 2 voorstellingen van Aquanura dat het park z.s.m. leeg is. Nou, laat ze het park leeg houden na sluitingstijd en zorg ervoor dat mensen voordat ze het Dwarrelplein verlaten, nog even een hapje eten, nog even gaan shoppen op 1 plek, althans, een uitgestrekter gebied, zoals het creëren van Uitrijk. Dat lijkt me een stuk logischer dan restaurants in het park open houden
Zonde om gasten bijna direct na sluitingstijd uit te gaan zwaaien. Hou zo'n gebied open tot een uurtje of 0.00 uur. Weet je hoeveel geld er dan in het laatje komt van de Efteling. Ik zie nog meer mooiere uitbreidingen voor me maar ook meer mooiere afwerkingen. Win win situatie.
Tonnie Sowieso is het al jaren best een uitdaging om in de Efteling nog wat eten te krijgen als etenstijd en sluitingstijd in de buurt van elkaar liggen
En de Efteling zou met het streven naar 7.000.000 bezoekers per jaar, nog commerciëler moeten gaan denken. Ik denk dat je met alleen uitbreidingen van verblijfsfaccomadies en uitbreiding van het park nog steeds niet perse je doel haalt. Al haal je het wel, dan kun je er nog steeds meer uithalen door nieuwe gebieden te maken die geld opleveren. Daarom zie ik het idee van het uitbreiden van horeca/entertainment/retail op het Dwarrelplein, het meest zitten.