Japio Ik denk dat dit vooral iets is wat met uitwerking te maken heeft. Als ze in die doorgang echt alles uit de kan halen, gedetailleerde muurschilderingen en dergelijke, effecten in werken, dan kan dat zelfs een heel sterke tweede beleving worden. Over zoiets kan je enkel oordelen wanneer het er staat. Concept arts zijn de helft, de uitwerking de andere helft.
Qua locatie... dit is denk ik altijd bij een bouwproject, je weet pas hoe het er uit gaat zien en wat de impact is als het er staat. De Efteling hotels die er momenteel zijn, hebben een bewust magere Efteling stempel gekregen (geldt alvast voor Bosrijk en voor Loonsche Land), hier zou echt de volle Eftelingse kaart getrokken kunnen worden, iets wat er eigenlijk momenteel nog niet is (Het Efteling Hotel vind ik persoonlijk niet echt Eftelings... eerder een hotel dat Eftelings gemaakt werd, maar niet Eftelings gebouwd werd).
Ik ben benieuwd hoe de Efteling een hotel zou maken, echt in de volledig Eftelingse stijl, volledig doorgetrokken. Want dat denk ik wel dat we hier kunnen verwachten, tot in de details vanbinnen afgewerkt en details binnen en buiten. Zeker op die plek verwacht ik dat alles naar boven gehaald wordt: op de serre ornamenten die verwijzen naar de Kikkerkoning, bijvoorbeeld. En die serre ingedeeld als een statige banketzaal/balzaal, waar dan referenties ingewerkt zijn naar Assepoester, bijvoorbeeld door er een glazen muiltje te verstoppen/te verwerken.
Een klok welke 12 uur slaat, dat soort zaken. Ik denk echt dat de Efteling enorm veel hiermee kan doen, op die plek, en een deeltje het hotel als een stuk van het Sprookjesbos kan laten worden, of het toch versterkend kan laten werken.
Of het allemaal zo goed gaat worden - eerst zien, dan geloven - maar het potentiëel is er zeker wel, en zeker op die plek.
Vergeet ook niet, we hebben nog niets gezien van de achtergevel (welke zichtbaar is vanuit het Sprookjesbos), mogelijk wordt daar ook wat mee gedaan.