De Brink en het Dwarrelplein waren jarenlang de minst sfeervolle plekken in het park. De Brink is al veranderd in Symbolica, en nu nemen ze ei-nde-lijk het Dwarrelplein onder handen!
Zou ik hier persoonlijk een hotel neerzetten? Nee. Ik snap het idee wel. Met een luxe hotel valt enorm veel geld te verdienen en het gebouw kan veel tekortkomingen oplossen die dit plein nu heeft: een fatsoenlijke toiletunit, een aparte parkentree én vooral het allerbelangrijkste: een treinstation bij de ingang. Op dit gebied ben ik dan ook heel blij met deze geruchten!
Uit nostalgisch oogpunt vind ik de locatie wel zonde. 1 van de laatste stukjes wat al 20 jaar relatief hetzelfde was in deze hoek van het park gaat hiermee wel verloren. Een lelijke bank werd vervangen door een mooie kluis. Wat gaat er nu met die kluis gebeuren? Voor mijn gevoel is deze namelijk nog lang niet afgeschreven en er zijn al zo weinig pinautomaten in de Efteling...
Qua stijl zou ik het hotel meer matchen met het theater dan met het HvdVZ. Dat laatste heeft een uniek karakter en een ontzettende iconische waarde. Ik hoop ook dat Jeroen dit hotel ontwerpt. Dan kan het gewoon bijna niet mis gaan 🙂 .